سلامت نیوز: مدیر مرکز سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت گفت: به صورت پایلوت از هفته آینده15۰ هزار رابط زن در کشور آموزشهای لازم برای دوران یائسگی را به زنان کشور ارائه می کنند.

محمد اسماعیل مطلق در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طی هفته آینده که هفته سلامت زنان است، محورهای مختلفی دیده شده که دانشگاه‌ها سمینارها و جلسات مختلفی را در این راستا برگزار می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه خانم‌ها نقش اصلی در تنظیم سبد غذایی خانوار دارند موضوع محدودیت استفاده از نمک جزو شعارهای امسال ماست با عنوان «محدودیت استفاده از نمک در سفره خانواده» و نکته دیگر تحرک و فعالیت فیزیکی همه خانم‌ها و ترویج از طریق خانم‌ها به کودکانشان است.

وی به موضوع یائسگی اشاره کرد و گفت: حدود 3 میلیون نفر از زنان کشور در دوران یائسگی هستند که از نظر فیزیولوژیک ممکن است به بیماری‌های مختلفی دچار شوند.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از این بیماری‌ها و تغییرات فیزیولوژیک با همکاری متخصصان مختلف برنامه ادغام یافته برای این قشر در نظر گرفتیم.
 
مطلق اضافه کرد: به صورت پایلوت با آموزش 15 هزار رابط زن در کشور آموزش‌های لازم در مراکز بهداشتی درمانی کشور برای دوران یائسگی به زنان داده می‌شود. که قرار است بعد از هفته سلامت زنان این آموزش‌ها آغاز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha