سلامت نیوز: رییس اداره تجهیزات پزشكی دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: دستگاه‌های درمان دیابت، كمربند لاغری، دمپایی افزایش قد و بسیاری از كالاهایی بهداشتی و پزشكی كه این روزها تبلیغات گسترده‌ای از آنها صورت می‌گیرد، مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سیدابوالفضل هاشمی گفت: امروزه تبلیغات گسترده‌ای در خیابان‌ها، مغازه‌ها، شبكه‌های ماهواره‌ای و دیگر رسانه‌ها درباره برخی كالاهای پزشكی و بهداشتی صورت می‌گیرد، اما مردم نباید به ‌صرف تبلیغ یك كالا آن را خریداری كنند.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی‌های انجام شده توسط اداره تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت، بسیاری از این كالاها غیراستاندارد تشخیص داده شده و استفاده از آنها نه ‌تنها سلامتی را به دنبال ندارد، بلكه زمینه‌ساز بروز عوارضی نیز خواهد بود.

وی ادامه داد: تبلیغات گسترده‌ای در مورد دستگاه‌ها و حتی داروهای مقابله با ناتوانی جنسی در شبكه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی و حتی به ‌صورت تراكت در سطح معابر عمومی شهر مشاهده می‌شود. مصرف كنندگان باید متوجه باشند تهیه و استفاده از چنین دستگاه‌ها و داروهایی نیازمند تجویز پزشك بوده و باید متناسب با نیاز افراد و تنها با نظر متخصصان مشخص شده و از داروخانه‌های مجاز تهیه شوند.

هاشمی گفت‌: تمام وسایل پزشكی با مصرف خانگی مانند دستگاه‌های سنجش قند خون حتما باید دارای بروشور فارسی باشند، در غیر این ‌صورت استفاده از آنها مجاز نیست.

وی افزود: اداره تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت تنها مرجعی است كه صلاحیت تایید كیفیت و استاندارد تمام تجهیزات پزشكی مصرفی و غیرمصرفی داخلی و خارجی را دارد.

هاشمی در پایان گفت: كالاهای پزشكی مورد تایید در سایت اداره كل تجهیزات پزشكی به نشانی www.imed.ir قابل مشاهده بوده و خریداران نیز هنگام خرید برای اطمینان از سلامت این تجهیزات لازم است شماره سریال كالا را در سایت اعلام شده وارد كرده و از مجاز بودن آن مطلع شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha