سلامت نیوز: اگر میخواستم میزان مهریه‌ام را زیاد تعیین کنم در واقع به نوعی فروش عشق و علاقه‌ام بود که به نظر من قابل قیمت گذاری نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا در میان آنهایی که مهریه‌های گران و کذایی را برای با هم بودن انتخاب می‌کنند کسانی هستند که آسمانی ازدواج می‌کنند و با 14 سکه به خانه بخت می روند. برنا در گزارش‌هایی به زندگی این زوج ها و نگاهشان به زندگی می پردازد...

«مریم.ط» پنج سال است زندگی مشترک خود را شروع کرده و اصرار زیادی براین میزان مهریه داشته است.

وی در این‌باره می‌گوید: با توجه به اینکه تنها دختر خانواده هستم در این مورد با مخالفت شدید پدر و خانواده‌ام رو به رو شدم اما من تصمیم خود را گرفته بودم .
 
این زن جوان با بیان اینکه علاوه بر خانواده، افراد زیادی از آشنایان با این اقدام مخالف بودند افزود: آنها به جای تشویق، مرا مورد انتقاد قرار می‌دادند در حالی که معتقدم این میزان مهریه حس خوبی به من می‌دهد و احساس عشق و علاقه من و همسرم را پررنگ‌تر می‌کند.

وی همچنین ادامه داد:  14عدد مقدسی است و به نیت 14معصوم این میزان مهریه را انتخاب کرده‌ام، وقتی می‌دیدم خیلی از دختران اطرافیانم مهریه‌های بالایی را برای ازدواج خود در نظر می‌گیرند خواستم با این کار برای دیگران الگو باشم.

مریم با بیان اینکه با این اقدام عشق و علاقه‌ام را ارزان نفروختم گفت: اگر می‌خواستم میزان مهریه‌ام را زیاد تعیین کنم در واقع به نوعی فروش عشق و علاقه ام بود که به نظر من قابل قیمت گذاری نیست.

مریم با اشاره به نخستین اثر مثبت این امر بیان کرد: به پیشنهاد همسرم 1361شاخه گل مریم به اضافه مهریه‌ام ثبت شد. مهریه کم در زندگی باعث ایجاد عشق می شود و مردها قدر همسران خود را بیشتر می‌دانند و زندگی‌اش را با همسر خود تقسیم می‌کند.

این زن جوان معتقد است: مهریه نمی‌تواند پشتوانه محکمی برای دختر باشد چراکه اگر زندگی مشترک با شکست رو به رو شود مهریه هم نمی‌تواند برای خوشبختی او کاری کند و من هیچ وقت به دلیل میزان کم مهریه‌ام پشیمان نشدم چون خوشبختی را در تفاهم، درک متقابل و علاقه می‌بینم.

وی در پایان گفت: خوشبختانه با گذشت پنج سال از زندگی مشترکمان هیچ گونه اختلافی بین ما پیش نیامده است و خانواده‌ام با دیدن شرایط خوبی که دارم دیدگاهشان نسبت به این امر تغییر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha