سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 34782

از حدود بیش از 20 سال پیش در فكر تاسیس دانشكده علوم پزشكی در شهر علم و ایمان شوشتر بوده و از سایر علاقمندان به این موضوع كمك گرفته و حتی در زمان معاونت آموزشی جناب آقای دكتر نوحی تا مراحل خوبی نیز پیشرفت بعمل آمد كه متاسفانه به دلیل عدم وجود بعضی از امكانات این فعالیتها ها به نتیجه نرسید. و در دور جدید با توجه به مصوبه سفر دوم ریاست محترم جمهوری اسلامی مجدداً درخصوص تاسیس دانشكده علوم پزشكی شوشتر فعالیت هایی در اواسط سال 1388 شروع شد.

سلامت نیوز : از حدود بیش از 20 سال پیش در فكر تاسیس دانشكده علوم پزشكی در شهر علم و ایمان شوشتر بوده و از سایر علاقمندان به این موضوع كمك گرفته و حتی در زمان معاونت آموزشی جناب آقای دكتر نوحی تا مراحل خوبی نیز پیشرفت بعمل آمد كه متاسفانه به دلیل عدم وجود بعضی از امكانات این فعالیتها ها به نتیجه نرسید. به گزارش سلامت نیوز در دور جدید با توجه به مصوبه سفر دوم ریاست محترم جمهوری اسلامی مجدداً درخصوص تاسیس دانشكده علوم پزشكی شوشتر فعالیت هایی در اواسط سال 1388 شروع شد.

سابقه ای از روند تشكیل دانشكده علوم پزشكی شوشتررا بیان فرمایید ؟
خداوند عزو جل را بی نهایت سپاسگزارم كه به این بنده ناچیز عنایتی عطا فرمود تا در مسابقه الطاف مراحم بی پایانش از حدود بیش از 20 سال پیش در فكر تاسیس دانشكده علوم پزشكی در شهر علم و ایمان شوشتر باشیم و از سایر علاقمندان به این موضوع كمك گرفته و حتی در زمان معاونت آموزشی جناب آقای دكتر نوحی تا مراحل خوبی نیز پیشرفت بعمل آمد كه متاسفانه به دلیل عدم وجود بعضی از امكانات این فعالیتها ها به نتیجه نرسید. و در دور جدید با توجه به مصوبه سفر دوم ریاست محترم جمهوری اسلامی مجدداً درخصوص تاسیس دانشكده علوم پزشكی شوشتر فعالیت هایی در اواسط سال 1388 شروع شد.

جناب آقای دكتر سرمست ریاست فعلی دانشگاه جندی شاپور در این زمینه فعالاً با مسئله برخورد نموده و اقدامات موثری بعمل آوردند. 2- وضعیت فعلی از نظر نیرو و مكان چگونه است ؟

همانطور یكه مستحضرید انسان از نظر اسلام بالاترین و لایق ترین و شریف ترین موجود است و خداوند در قرآن می فرماید خلقنا الانسان فی احسن تقویم یعنی انسان را در بهترین شكل آفریدیم بنابراین در دانشگاهی كه آخرین مراحل تاسیس خود را می گذارند جهت انتخاب نیرو بسیار حساس بوده ایم و افرادی انتخاب شده اند كه انشاالله بتوانند در این زمینه تاسیس گذار باشند و در حال حاضر از اعضا و هیات علمی دانشكده های پزشكی بهداشت ، پرستاری و پیراپزشكی جهت تدریس استفاده خواهد شد . برنامه های لازم تدوین و در حال نهائی شدن می باشد.

اما از نظر مكانی فعالیتهای زیادی انجام شد كه آنها را باید به دو بخش تقسیم كرد.
دسته اول فعالیتهایی است كه جهت راه اندازی ساختمان اصلی دانشكده در محل بیمارستان الهادی شوشتر با كمك خیرین در دست اقدام می باشد.
دسته دوم فعالیتها جهت تهیه مكانی موقت تا آماده شدن ساختمان اصلی نیز انجام شده كه حضرت آیت اله موسوی جزاریری و فرماندار محترم شهرستان و ریاست محترم آموزش و پرورش شهرستان شوشتر مساعدت لازم را نمود و بعد از اقدامات فراوانی كه از حوصله این مصاحبه خارج است بلاخره ساختمان نوسازی بطور موقت در اختیار این دانشكده قرار داده شده است كه انشا اله در اول سال تحصیلی جدید از آن استفاده بعمل خواهد آمد.

 3- چه انتظاری از مردم و مسئولین شوشتر دارید؟

بحول و قوه الهی بنا داریم دانشگاهی با ضوابط اسلامی تاسیس كنیم و چون اسلام دین همه زمانها و مكان هاست و ارائه دهنده یك نظام ارزشی كامل می باشد خداوند در قرآن كریم فرماید : الیوم یئس الذین كفروامن دینكم فلا تخشوهم واخشون الیوم اكملت كلم دینكم و اتممت علیكم نعمتی و رضیت لكم الاسلام دیناً .

یعنی « امروز كافران از دین شما نومید شدندو از آنها نترسید و از من بترسید . امروز دین شما را كامل كردم و نعمتم را بر شما تمام ساختم و به اسلام بعنوان دین شما راضی شدم . »

 این آیه مباركه را خواندم تا عرض كنم كه دین اسلام ، دین كامل است و تمام مفاهیم وجودی را در خود دارد و این بر می گردد و به هدف اعمال ، چنانچه عملی برای خدا باشد و جهت حركت آن بسمت تقویت نظام اسلامی باشد ، باید توسط مسلمین مورد حمایت معنوی و مالی قرارد بنابر این از خیرین شوشتر و تمام ایران اسلامی انتظار می رود با راهنمایی وکمک به این واحد نوپااقدام جدی و موثری بعمل آورند تا انشا الله دانشکده به دانشگاهی مستقل و اسلامی در خدمت سلامت مردم شوشتر قرار گیرد .

 و این امر در صورتی تحقق می پذیرد كه مردم مسلمان و خیر شوشتر حضوری همه جانبه و مسئولانه و فعال در جهت راه اندازی و ادامه فعالیت و توسعه این نهاد آموزشی، پژوهشی و پزشكی داشته باشند.

 4- چشم انداز و تاثیرات تشكیل دانشكده علوم پزشكی در شوشتر را چونه می بینید؟

همانطوریكه عرض كردم تكامل انسانها بوسیله تزكیه و كسب علم و معرفت امكان پذیر می شود و اگر خوب دقت كنیم رسالت پیامبران نیز همین بوده است كه انسانها ارتقاء پیدا كنند حضرت آیت اله بهجت می فرماید ما آمده ایم زندگی كنیم تا قیمت پیدا كنیم نه اینكه با هر قیمتی زندگی كنیم ! زندگی ما حكایت یخ فروشی است كه از او پرسیدند ؟ فروختی ؟ گفت نه ولی تمام شد! با عنایت به این مطلب باید عرض كنم یك مسلمان علوی باید ضمن اینكه تخصص دارد باید بینش هم داشته باشد و این كاری است كه انشا الله ایجاد دانشگاه در شوشتر حركت عظیم علمی ایجاد خواهد كرد تا سلامت جسمی و روانی افراد تامین و این نهاد علمی را ترویج خواهد كه در خدمت تامین سلامت جامعه بوده و تكامل اجتماعی برای جامعه شوشتر فراهم خواهد كرد .

زیرا در بین مشاغل و مسئولیت ها مشاغل پزشكی و پیراپزشكی حساسیت بالا و مخصوص دارد و اثرات متخصصین متعهد در جامعه بسیار زیاد و اثر گذار خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha