سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۱
کد خبر: 34784
سلامت نیوز:معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از واردات تخم‌مرغ از شش کشور دنیا خبرداد و گفت: همچنین بازرسی‌ها از بازار این کالا در کشور تشدید شده است.

به گزارش مهر، جواد تقوی در نشست خبری امروز با خبرنگاران گفت: بازار تخم‌مرغ به دلیل شرایط ویژه‌ای که هم اکنون دارد در اولویت بازرسی‌ها قرار گرفته است و بر این اساس، بازرسی‌ها از بازار این کالا تشدید شده است.

معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: بر این اساس بازرسی بر بازار تخم‌مرغ از سیزدهم مهرماه آغاز شده است و تاکنون بیش از 6 هزار و 500 بنگاه تولیدی مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.

وی میزان پرونده‎های تشکیل شده در این مورد را 497 مورد عنوان و تصریح کرد: ارزش ریالی این پرونده‌ها 324 میلیون ریال است.

تقوی گفت: در زمینه واردات کالا نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که بر اساس آن، واردات تخم‌مرغ علاوه بر ترکیه از کشورهایی همجون آلمان، بلژیک، اسپانیا، روسیه، هند نیز صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: واردات تخم‌مرغ پروسه سنگینی دارد و قرنطینه‌‎های آن کار را کند می‌کند.

همچنین در ادامه، محمد قبله، معاون دیگر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز گفت: بر هم خوردن نظام عرضه و تقاضای تخم‌مرغ باعث افزایش قیمت شده است. این درحالی است که بحران تخم‌مرغ، بحران گرانفروشی یا بازرسی نیست، بلکه کمبود عرضه و بر هم خوردن عرضه و تقاضای بازار این امر را سبب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha