سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۲
کد خبر: 34787

اتحادیه اروپا بزودی قوانین سخت گیرانه ای برای کاربرد اسباب بازی توسط کودکان زیر ۸ سال را به تصویب می رساند.

سلامت نیوز : اتحادیه اروپا بزودی قوانین سخت گیرانه ای برای کاربرد اسباب بازی توسط کودکان زیر ۸ سال را به تصویب می رساند.
در یکی از سختگیرانه ترین بخشهای این قوانین کودکان دیگراجازه باد کردن بادکنک را نخواهند داشت.استفاده از سوتهای کاغذی هم برای این عده ممنوع خواهد بود. این درحالی است که کودکان چندین دهه است از این وسایل در جشنها وشادیهایشان استفاده میکنند اما اتحادیه اروپا حالا بخاطر ریسک بهداشتی آنها را غیرقابل استفاده برای این رده سنی دانسته است.بنا به این قانون تمامی مراکز فروش این وسایل هم باید اعلامیه هایی در این خصوص نصب کنند. دربخش دیگری از این قانون آمده تمامی عروسکهای خرس -teddie bears- برای کودکان زیر سه سال بایستی قابل شستشو باشندچون به اعتقاد مسئولان بهداشت اتحادیه امکان انتقال بیماریهای مسری و مرگبار از این طریق وجود دارد.شرکتهای تولید اسباب بازی در اروپا نگران هستند با این شرایط بهای محصولات آنها بخاطر تامین امنیت بهداشتی افزایش یابد و آنها مشتریانش را از دست بدهند.
پل نوتال ازاعضای کمیته امنیت مصرف کننده پارلمان اروپا تایید کرد درک این قانون برای بسیاری از خانواده های اروپایی مشکل خواهد بود اما این به سود خود آنها خواهد بود و تمامی موارد توسط متخصصان امنیت و بهداشت این اتحادیه بارها بررسی شده است . به گفته او گرچه همه تابحال اجازه باد کردن بادکنک داشتند، ولی حالا امکان دارد سلامت بچه های زیر هشت سال با این کار ساده به خطر بیفتد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha