سلامت نیوز: رییس سومین كنگره چاقی و درمان چاقی در ایران عنوان كرد: بعد از جنگ جهانی دوم، استفاده نامناسب از مواد غذایی و كم تحركی باعث افزایش اضافه وزن و چاقی شده به طوری كه شیوع اضافه وزن و چاقی از 10 درصد در 50 سال پیش به حدود 70 درصد رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر فریدون عزیزی گفت: چاقی به عنوان مهمترین مسایل بهداشتی درمانی قرن در اكثر كشورهای جهان تلقی می‌شود و سازمانهای جهانی كه مسایل بهداشتی را تحت نظر دارند چاقی را به عنوان مشكل اصلی بروز بیماری‌های غیرواگیر از جمله بیماریهای قلبی، دیابت و سرطان در قرن 21 قلمداد می‌كنند.

وی افزود: شیوع چاقی در 50 سال گذشته از 10 درصد به حدود 70 درصد رسیده است به طوری كه اضافه وزن و چاقی در گذشته مخصوص كشورهای پیشرفته بود ولی در دهه گذشته به علت مشكلات گذار تغذیه‌ای در كشورهای در حال پیشرفت از جمله ایران نیز دیده شده است.

رییس سومین كنگره چاقی و درمان چاقی در ایران در ادامه عنوان كرد: در دهه اخیر افزایش عوارض ناشی از چاقی مانند بیماریهای قلبی و عروقی، دیابت، آرتروز، سرطان و بیماری‌های كیسه صفرا به شدت رو به افزایش است و مهمترین مشكلی كه در آینده در زمینه چاقی مورد نظر می‌باشد افزایش چاقی در كودكان است.

15 درصد از كودكان ما دچار چاقی هستند

دكتر عزیزی در ادامه تصریح كرد: در كشورهای پیشرفته حدود 30 درصد از كودكان و نوجوانان و در كشور ما حدود 15 درصد دچار چاقی هستند كه شیوع چاقی در این سنین باعث بروز عوارض قلبی عروقی و دیابت در سنین پائین خواهد شد به طوری كه امروزه دیابت نوع 2 كه در گذشته مخصوص افراد بزرگسال بود در اطفال و نوجوانان نیز دیده می‌شود. پیش بینی شده كه تا 30 سال آینده در افراد 20 تا 30 سال باعث افزایش بیماریهای قلبی عروقی می‌شود.

رییس سومین كنگره چاقی و درمان چاقی در ایران كه 25 تا 27 آبان در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد، ادامه داد: برای این كنگره سمپوزیوم‌هایی در زمینه آموزش و پیشگیری از چاقی در كودكان و نوجوانان، تغذیه و چاقی، جراحی، دارو و درمانی و روشهای مختلف مراقبت از چاقی، مدیریت استرس، رژیم درمانی و فعالیت بدنی تدارك دیده شده است.

گفتنی است، در مورد عوارض چاقی، شیوع بیماری چاقی، كیفیت زندگی، وضعیت چاقی و بیماریهای غیرواگیر در ایران سخنرانی‌ها و سمپوزیوم‌های جامع نیز برگزار خواهد شد.

سومین كنگره پیشگیری و درمان چاقی به همت انجمن پیشگیری و درمان چاقی در ایران 24 تا 27 آبان ماه سال جاری در مركز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی و پژوهشكده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

علاقمندان جهت كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اینترنتی www.iranobesity2011.com مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha