چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 34811
سلامت نیوز: مدیركل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از اقدامات انجام شده برای تدوین برنامه آموزش‌های پس از ازدواج برای زوجین خبر داد و گفت: تاكید آموزش‌های پس از ازدواج بر مسایل عاطفی و زناشویی زوجین است.

دكتر محمداسماعیل مطلق در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای آموزش‌های زوجین قبل و پس از ازدواج گفت: پیش از این نیم ساعت برای آموزش‌های زمان ازدواج در نظر گرفته شده بود كه اكنون زمان این آموزش‌ها به 2 ساعت افزایش یافته است. برخی دانشگاه‌های علوم پزشكی نیز اكنون این آموزش‌ها را طی 4 ساعت به زوجین ارایه می‌كنند.

وی افزود: مهم آن است كه مشكلات پس از ازدواج زوجین توسط كارشناسان مربوطه بررسی و راهكار مناسب به آنها ارائه شود. به این منظور برنامه‌ای در دست تدوین است كه در این برنامه دو كارشناس در نظر گرفته شده است؛ یك كارشناس برای مشاوره به مردان و یك كارشناس برای مشاوره به زنان. به این ترتیب مسایل و مشكلات زوجین به صورت مفصل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دكتر مطلق با بیان این كه آموزش‌های قبل و پس از ازدواج در مراكز بهداشتی - درمانی به زوجین ارایه می‌شود، ادامه داد: برای ارایه این آموزش‌ها به زوجین، برای هر شهری دو كارشناس پیش‌بینی شده است كه در شبكه بهداشتی كشور وظایف خود را انجام دهند.

وی با بیان این كه تاكنون آموزش‌های مربوط به مسایل تنظیم خانواده و همچنین مشكلات ناشی از مسایل جنسی به صورت مختصر قبل از ازدواج به زوجین ارایه می‌شد، افزود: پس از استقرار كارشناسان مشاور در هر شهر، مسایل عاطفی و مسایل زناشویی كه در دین مبین اسلام نیز بر آنها تاكید شده‌ است در دوره‌های آموزشی پس از ازدواج به زوجین ارایه می‌شود. در حال حاضر این بسته‌های آموزشی در حال تدوین است.

مدیركل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در پایان گفت: تامین و استقرار كارشناسان لازم برای ارایه آموزش‌های پس از ازدواج از سوی وزیر بهداشت به معاونت توسعه وزارتخانه برای اعلام به دانشگاه‌ها، ابلاغ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha