سلامت نیوز: بیمارانی که پس از بروز سکته قادرند پاهای خود را به صورت ضربدری روی هم قرار دهند از سلامت بیشتری برخوردار بوده ومیزان مرگ و میر در آن‌ها کمتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، «برند فدرسون» استاد پزشکی دانشگاه مونیخ آلمان به همراه همکارانش می‌گوید، افرادی که پس از سکته مغزی شدید قادر به قرار دادن پاهای خود به صورت ضربدری هستند، امید به بهبودی در آن‌ها بیشتر است.

فدرسون اعلام کرد، افرادی که در 15 روز اول بعد از بروز سکته شدید قادر به گذاشتن پاهای خود به حالت ضربدری هستند، احتمال بیشتری دارد که در زندگی روزمره خود استقلال داشته و کمتر دچار مشکلات عصبی شوند. مطالعات نشان داد که میزان مرگ و میر در این افراد هم پایین‌تر است.

بر اساس گزارش زی‌نیوز، با وجود اینکه سکته شدید باعث اختلال در حرکت و حتی کاهش هوشیاری می‌شود، اما محققان دریافتند که برخی از این بیماران هنوز قادر به انداختن پاهای خود روی یکدیگر هستند که این کار، آسان به نظر نمی‎رسد.

این مطالعه بر روی 68 بیمار که دچار سکته شدید شده و نیاز به درمان و مراقبت‌های ویژه از جمله تهویه داشتند صورت گرفت. در این مطالعه، دو گروه 34 نفره تشکیل شد، یک گروه می توانستند پاهایشان را روی هم بیندازند و گروه دیگر قادر به این کار نبودند. این مطالعه به مدت یک‌سال روی بیماران صورت گرفت.

مطالعه نشان داد که میزان مرگ و میر در گروه اول که قادر به گذاشتن پاهای خود به صورت ضربدری بودند یک نفر یا 9 درصد بود این درحالی است که این میزان در گروه دوم که قادر به این کار نبودند حدود 18 نفر یا 53 درصد بود.

همچنین گروه اول با مشکلات عصبی کمتری در زمان ترخیص از بیمارستان روبرو بودند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha