سلامت نیوز: سرپرست واحد مدیریت و كاهش خطر بلایای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: در بین وزارتخانه‌ها و سازمان‌های كشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نسبت به كاهش عوارض زلزله احتمالی تهران آمادگی بیشتری دارد و همچنان در حال ارتقای این آمادگی است.

به گزارش سلامت نیوز، علی اردلان افزود: آمادگی وزارت بهداشت هرچند خوب بوده و در حال ارتقا است ولی این میزان آمادگی برای كلانشهری مثل تهران كافی نیست.

مشاور معاون بهداشت و سرپرست واحد مدیریت و كاهش خطر بلایا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ادامه داد: تیم‌های بهداشتی برای مواقع بروز خطر بلایای طبیعی در تهران سامان داده شده و شیوه نامه ها به روز شده است.

اردلان با اشاره به اینكه فقط در دو مورد باید اصلاحات و تقویت‌هایی صورت گیرد، گفت: تقویت سامانه پشتیبانی و تخصیص بودجه مورد نیاز برای مدیریت خطر بلایا در پایتخت دو موردی است كه باید توجه بیشتری به آنها شود.

وی، برگزاری مانورهای مختلف آمادگی توسط مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی معاونت درمان وزارت بهداشت و همچنین تقویت اورژانس‌های پیش بیمارستانی و بیمارستانی را از اقدامات خوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برای تقویت مواجهه با خطر بلایای طبیعی برشمرد.

سرپرست واحد مدیریت و كاهش خطر بلایای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: بودجه مواجهه با این خطرها در مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی (اورژانس كشور) متمركز است ولی احتیاج به تقویت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha