چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 34817
سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه به حجاج توصیه کرد که ویتامین C استفاده كنند تا از بروز عفونت پیشگیری شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر شیشه‌بر گفت: در سفر حج فعالیت حجاج بسیار زیاد است و معمولا مسیرهایی طولانی را پیاده‌ طی می‌كنند، در نتیجه انرژی مورد نیاز بدن آن‌ها باید از طریق مصرف مواد غذایی تامین شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به این كه به زائران توصیه می‌شود در سفر حج از مصرف مواد غذایی غیر بهداشتی و غذاهای آماده خودداری كنند، افزود: مصرف گوشت، غلات و لبنیات باید در برنامه روزانه حجاج باشد و مدیر كاروان‌ها باید به تغذیه حجاج، به‌ویژه حجاج سالمند توجه داشته باشند.

این متخصص تغذیه اظهار كرد: برخی زائران سالمند نمی‌توانند غذای زیادی بخورند، ولی با توجه به این‌كه فعالیت بدنی آن‌ها در این سفر زیاد است، بدن آن‌ها به انرژی زیادی نیاز دارد و به این افراد توصیه می‌شود برای تامین انرژی مورد نیاز بدن خود از آجیل و خرما استفاده كنند.

وی تاكید كرد: حجاج به وعده صبحانه توجه داشته باشند و حتما در این وعده از لبنیات استفاده كنند.

گفتنی است: حضور زائران كشورهای مختلف در یك مكان و با تراكم زیاد زمینه را برای انتقال بیماری فراهم می‌كند و حجاج در چنین شرایطی باید علاوه بر رعایت نكات بهداشتی، به تغذیه خود هم توجه داشته و از میوه‌ها و آبمیوه‌های تازه و سرشار از ویتامین استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha