چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱
سلامت نیوز: پزشكان انگلیسی در گزارش جدیدی اعلام كردند با وجود كاهش نرخ ابتلا به سوزاك در چند سال اخیر، مقاومت میكروب این بیماری در برابر دارو افزایش یافته و در نتیجه درمان آن را مشكل خواهد ساخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، كارشناسان آژانس حفظ سلامت در انگلیس تاكید كردند: آنتی‌بیوتیكی كه معمولا برای درمان سوزاك استفاده می‌شود به دلیل افزایش مقاومت این بیماری مقاربتی به دارو، دیگر موثر نخواهد بود مگر این كه روش‌های درمانی جدیدی برای معالجه آن شناسایی شوند.

بنا بر گزارش بی‌بی‌سی، در حال حاضر پزشكان باید مصرف آنتی بیوتیك معمول برای مقابله با سوزاك موسوم به «سفكسیم» را متوقف كرده و از دو آنتی بیوتیك قوی‌تر برای این منظور استفاده كنند. این دو آنتی بیوتیك به شكل قرص خوراكی و آمپول استفاده می‌شوند.

آژانس حفظ سلامت انگلیس تاكید كرد كه این تغییر ضروری است چون مقاومت باكتری سوزاك به سفكسیم رو به افزایش است و اگراقدام صحیح صورت نگیرد، سوزاك به یك بیماری علاج ناپذیر تبدیل خواهد شد.

براساس این گزارش، پس ازعفونت قارچی كلامیدیا، سوزاك دومین بیماری شایع مقاربتی و باكتریایی در انگلیس است.

طبق آخرین آمار، در سال 2010 میلادی شمار مبتلایان به سوزاك در انگلیس در مقایسه با سال 2009، سه درصد افزایش یافته است.

به گفته متخصصان، بیمارى‌های مقاربتی بیماری‌هایی هستند كه به وسیله ویروس‏، باكتری و یا انگل ایجاد می شوند و راه انتقال آنها به بدن، تماس جنسی است. برخی از این بیماری‌ها عوارضی همچون ترشحات تناسلی، درد هنگام ادرار و تورم در ناحیه تناسلی را دارند، اما بسیاری از آنها مانند عفونت قارچی كلامیدیا، در آغاز بدون علامت هستند و عوارض‌شان ماه‌ها پس از ابتلا بروز می‌کند. سوزاک یا گنوره نیز یکی از این بیماری‌هاست. سوزاك‌ عبارت‌ است‌ از یك‌ بیماری‌ عفونی‌ در دستگاه‌ تناسلی‌ كه‌ از راه‌ آمیزش‌ منتقل‌ می‌شود. شایع‌ترین نتیجه عدم درمان سوزاک، بروز بیماری التهاب لگن و عفونت شدید مجاری تناسلی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha