سلامت نیوز: معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم هدفمندسازی یارانه ها بر نظام سلامت كشور، گفت: هدفمندسازی یارانه ها با مبلغ بیش از 750 میلیارد تومان تاثیری مستقیم در مجموعه نظام سلامت داشته است.

به گزارش سلامت نیوز، عباس حسنی افزود: بسیاری از خدماتی كه در نظام سلامت به انجام می رسد دارای تعرفه مشخصی نیست، این در حالی است كه نسبت به گذشته فضای مناسبی برای تعرفه گذاری فراهم است.

وی با تاكید بر لزوم تعرفه گذاری مجدد برای خدمات ارایه شده در نظام سلامت، گفت: از آن جایی كه خدمات ارایه شده در نظام سلامت در همه ابعاد خود اعم از تشخیص، درمان و ارایه خدمت دچار تغییر می شود، لازم است برای به روز كردن این خدمات تعرفه گذاری مجدد انجام شود.

حسنی افزود:‌ اگر چه قانون هدفمندسازی یارانه ها در ماده 7 بند ب به سرعت و شفاف اعلام كرده كه 10 درصد از آزادسازی یارانه ها به گسترش سلامت و پوشش بیمه ای اختصاص می یاید، ولی عملا چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی ضمن تاكید بر لزوم اصلاح فرآیندهای مربوط به تامین منابع مالی گفت: لازم است كه فرآیندهای مربوط به تامین منابع مالی كه به صورت دولتی و غیردولتی به انجام می رسد، اصلاح شود و این فرآیندها به صورت شفاف تداوم پیدا كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha