سلامت نیوز: قائم مقام معاون بهداشتی و رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از اجرای طرح گسترش پرونده الکترونیک در 38 دانشگاه کشور تا پایان امسال خبر داد.

دکتر شریعتی در حاشیه برگزاری تجلیل از بهورزان و مربیان نمونه کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این طرح دانشگاههای علوم پزشکی 38 استان متعهد شده اند در قبال پرداخت 50درصد هزینه ها سیستم شبکه اطلاعات سلامت را در روستاها گسترش دهند.

وی افزود: در این طرح زمینه استفاده از پرونده الکترونیک سلامت در کلیه خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی روستایی که مجری طرح پزشک خانواده هستند فراهم می شود و بهورزان و کادر بهداشتی درمانی مناطق روستایی می توانند از مزایای این پرونده در راستای خدمت بهتر به مردم استفاده کنند .

قائم مقام معاون بهداشتی و رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه پرونده الکترونیک سلامت در تصمیم گیری مسئولان در ارائه خدمات به افراد نقش مهمی دارد و بر پایه جمعیت شناسی و تمامی پایه های سلامت ،بیماری و عوامل مرتبط با آن تهیه می شود گفت: در این پرونده افراد بر اساس گروههای گیرنده خدمات به 400 دسته تقسیم و این خدمات به صورت دوره ای و مداوم ارائه می شود .

دکتر شریعتی همچنین با اشاره به طرح تکمیل خانه های بهداشت در مناطق روستایی کشور اظهار داشت : دراین طرح که در تمامی دانشگاههای کشور به اجرا در آمده هر دانشگاه موظف شده است 5/2 درصد از منابع اختصاصی خود را برای تکمیل خانه های بهداشت اختصاص دهد.

وی افزود: طرح تکمیل خانه های بهداشت در مناطق روستایی تحولی عظیم در ارائه خدمات و توسعه عدالت در سلامت است که تا کنون در استانهای کوچک به اتمام رسیده است و در استانهای بزرگ نیز مراحل پایانی را طی می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha