سلامت نیوز: معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: شبکه تحقیقات دندانپزشکی در کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مصطفی قانعی امروز در ششمین همایش دندانپزشکی نیروهای مسلح با اشاره به ایجاد شبکه تحقیقات دندانپزشکی در کشور اظهار داشت: رشته دندانپزشکی در کشورمان نسبت به رشته‌های پزشکی در رتبه بسیار بهتری در دنیا از نظر تولید مقالات قرار دارد.

وی افزود: در این راستا مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی ما در سال 2010 حدود130 مقاله ارائه کردند که نسبت به سال گذشته و 5 سال پیش رشد بسیار مطلوبی را در برداشت.

قانعی اظهار داشت: دندانپزشکی کشورمان از نظر تولید مقالات در رتبه 19 جهان قرار دارد و با وجود آنکه از سال 2006 این فعالیت علمی را آغاز کردیم ولی نسبت به دیگر کشورهای منطقه در رشته دندانپزشکی در جایگاه مطلوبی قرار داریم ولی باید در این راستا بیشتر ارتقاء یابیم.

وی افزود: 2 موضوع ارائه خدمات با کیفیت بیشتر و همچنین ارتقاء روابط بین‌المللی در حوزه دندانپزشکی را باید ارتقاء دهیم.

وی با بیان اینکه در زمینه جراحی دندانپزشکی نیز نسبت به رشته‌های بالینی نیز می‌توانیم رقابت کنیم و در مجموع دندانپزشکی کشورمان باید بیشتر در حوزه پیشگیری اقدام کند،‌افزود: در وزارت بهداشت 13 مرکز تحقیقات در حال حاضر فعالیت می‌کنند و ما برآنیم تا شبکه تحقیقات دندانپزشکی را نیز در این راستا ایجاد کنیم.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت تصریح کرد: مراکز تحقیقاتی با فعالیت خودشان تعداد مقالاتشان رشد پیدا کرده است و ما برآنیم تا این استراتژی را ارتقاء دهیم.

قانعی بیان داشت: ما در سطح کشور می‌توانیم از جایگاه نیروهای مسلح در حوزه دندانپزشکی نتایج بسیار خوبی برای جمعیت کل کشور برنامه‌ریزی داشته باشیم و دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله که در حال حاضر رتبه اول در دانشگاه‌های تیپ 2 را دارد باید در زمینه ورود به مداخلات حوزه دندانپزشکی اقدام کند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله باید مرکز تحقیقات دندانپزشکی خود را تشکیل دهد و شاخص‌های ارتقاء سلامت بهداشت دهان و دندان را در این زمینه پیگیری کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ما می‌توانیم با ورود علوم و فنون جدید در حوزه دندانپزشکی به دستاوردهای مطلوب و جدیدی برسیم همان طور که برخی رشته‌های پزشکی از جمله قلب با ورود حوزه‌هایی مانند فیزیک توانسته است رشته و دستاوردهای جدیدی را برای ارائه خدمات به مردم دست یابد.

قانعی افزود: بر اساس شاخص‌های بهداشت جهانی علم در حال حاضر وجود دارد ولی استفاده از آن کم است و پزشکان ما نیز باید به خصوص در حوزه دندانپزشکی جدای از آنکه زمانی را صرف درمان می‌کنند یک زمان خاصی را نیز برای حوزه پیشگیری لحاظ کنند.

وی با اشاره به اینکه در همه جای دنیا نیروهای مسلح در مباحث و مداخلات حوزه‌های پزشکی ورود می‌کنند تا در مراحل بعد برای دیگر جمعیت آن کشور این برنامه‌ریزی‌ها صورت پذیرد، خاطر نشان کرد: امیدواریم بعد از هر نمایش یک خروجی برای ارتقاء حوزه بهداشت و درمان کشور صورت پذیرد و امیدوارم اقدام نیروهای مسلح در برگزاری این همایش دستاوردهای بسیار مطلوبی در بر داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha