سلامت نیوز: یك متخصص گوش و حلق و بینی در یزد گفت: در زمان بیماری عفونت لوزه از مصرف مواد غذایی سرخ كردنی، ترشیجات و ادویه‌جات پرهیز كنید.

دكتر محمدحسین برادران فر با بیان اینكه عفونت لوزه به دو صورت حاد و مزمن بروز می كند اظهار داشت: عفونت حاد لوزه علائمی مانند درد گلو، تب، لرز و درد بدن دارد و با توجه به اینكه عفونت حاد لوزه‌ها می‌تواند عوارض كلیوی را به دنبال داشته باشد، برای درمان قطعی آن باید از پنی‌سیلین نیز استفاده شود.

وی درخصوص عفونت‌های مزمن لوزه نیز بیان كرد: در این نوع عفونت فرد از كودكی با این بیماری درگیر بوده است و به دلیل عفونت‌های پی در پی، لوزه‌ها حالت سوراخ دار پیدا می‌كنند لذا در زمان عفونت، لوزه ها با درد همراه هستند و تب و لرز و سایر علائم حاد را ندارند.

این متخصص گوش و حلق و بینی تصریح كرد: این بیماری در دوران كودكی شیوع بیشتری دارد و در بزرگسالی به دلیل افزایش ایمنی در مقابل برخی عفونت‌ها افراد كمتر در معرض این بیماری قرار می‌گیرند این در حالی است كه عفونت مزمن لوزه در بین بزرگسالان هم دیده می‌شود كه می‌تواند عفونت حاد لوزه نیز به آن اضافه شود.

عضو هیت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد پیشگیری از سرما خوردگی را یكی از راه‌های مهم پیشگیری از عفونت لوزه‌ها دانست.

دكتر برادران فر یادآور شد: علاوه بر استفاده از آنتی بیوتیك در دوره بیماری باید حتما از مایعات استفاده شود و از مصرف ترشی، ادویه‌جات و مواد غذایی سرخ كردنی پرهیز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha