چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 34838
سلامت نیوز: دانشمندان روشی را كشف كردند كه نوع تهاجمی سرطان ریه را متوقف می كند . این كشف راه را برای ارایه درمان های نوین سرطان هموارمی كند .

به گزارش دیلی میل، گروهی از دانشمندان بین المللی از دانشگاه های موناش، استنفورد و جان هاپكینز می گویند كه این كشف نه فقط امكان ارایه داروهای جدید را فراهم می كند بلكه شیوه نوینی در درمان سرطان است.

پروفسور نیل واتكینس از دانشگاه موناش و از اعضای این تیم تحقیقاتی گفت: در حالی كه بسیاری از درمان های كنونی بر روی از بین بردن تومورهای سرطانی متمركزهستند ، این تحقیق بر روی موضوع دیگری تمركز كرده است .

به گفته وی برخی از انواع تهاجمی سرطان به شیمی درمانی خوب جواب می دهند اما چالش اصلی متوقف سازی تومور و پیشگیری از عود آن است و محققان این پروژه این موضوع را مورد بررسی قرار داده اند.

این پژوهشگران می گویند كه بین 15 تا 20 درصد موارد سرطان ریه بسیار تهاجمی و موسوم به سرطان ریه سلول كوچك (SCLC) هستند، كه معمولا به شیمی درمانی واكنش مثبت نشان می دهند اما پس از مدتی بیماری دوباره عود می كنند و پاسخ دهی آنها به درمان كاهش می یابد.

این تحقیق نشان داد كه عود سرطان (SCLC) را می توان با دارویی كه سیگنال های رشد را هدف قرار می دهد، متوقف كرد. با این دارو، سلول های سالم، رشد عضو را كنترل و ترمیم می كنند.

به گفته پژوهشگران متوقف سازی مسیر سیگنال دهی موسوم به خارپشت می تواند اساس نوینی را برای درمان سرطان SCLC ارایه كند.

این كشف شواهد مهمی در اختیار دانشمندان قرار می دهد تا دوباره راهبرد درمانی را برای سرطان طراحی كنند. بااستفاده از این دارو می توانیم با متوقف سازی مسیر سیگنال دهی خارپشت، تاثیر شیمی درمانی را افزایش و خطر بازگشت سرطان را كاهش دهیم.

نتایج این تحقیقات در نشریه Nature Medicine منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha