چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 34844
سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تعداد زیادی از مردم کشور ما دچار مشکل سوء تعذیه و مشکلات گوارشی هستند، این مشکل را نتیجه فرهنگ غلط غذایی و نبود استانداردهای کافی برای تولید مواد اولیه غذایی برشمرد. سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به روز جهانی غذا، اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما استاندارهای کافی برای تولید و نگهداری مواد اولیه غذایی رعایت نمی‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در محیط کشت نیز بیش از اندازه لازم از سم و کود شیمیایی استفاده می‌کنیم، افزود: این امر نه تها باعث آلودگی‌ آب‌های زیرزمینی می‌شود، بلکه سلامت محصول نیز در معرض خطر قرار می‌گیرد.

وی به فضاهای نگهداری محصولات غذایی مانند انبارها اشاره کرد و گفت: در حالی که میزان کیفیت تولید و نگهداری مواد غذایی تعریف شده‌ای داریم؛ اما شاید نظارت کافی و دقیقی بر آنها صورت نمی‌گیرد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر اینکه روش‌هایی که برای تهیه و نگهداری مواد غذایی به کار برده می‌شود استاندارد نیست، تصریح کرد: اگر فرهنگ غذایی غلط باشد، یا برخی دچار فقر مواد غذایی باشند مشکلات زیادی در جامعه ایجاد می‌شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی، یادآور شد: زمانی که افرادی نتوانند همه گونه‌های غذایی مورد نیاز بدن خود را تامین کنند، هم عارضه دارد و هم سوء تغذیه و گاهی هم چاقی ایجاد می‌کند.

به گفته این نماینده اصولگرای مجلس هشتم، یک بخش از نظارت بر مواد غذایی برعهده وزارت بهداشت و بخش دیگر مربوط به مجامع امور صنفی و وزارت کشاورزی؛ اما فراورده نهایی تحت نظارت وزارت بهداشت وارد بازار می‌شود.

۲۴ اردیبهشت ماه برابر با ۱۶ اکتبر به عنوان روز جهانی غذا نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha