سلامت نیوز: رئیس سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: 500 هتل کشور تحت پوشش نظارتی و بازرسی بهداشتی اماکن و مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی وزارت بهداشت قرار می‌گیرند. نتایج این بازرسی از طریق سامانه جدید اینترنتی به اطلاع مردم می رسد و بعد از اتمام هتلها به سراغ اماکن عمومی دیگر می رویم.

کاظم ندافی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ما در حال حاضر سیستم اینترنتی و موبایلی بازرسی بهداشتی را تقریبأ به مرحله‌ای رسانده‌ایم که آماده شده ولی چون کار بسیار گسترده است و باید یک تجربیاتی را نیز به دست آید با هتل‌ها شروع می‌کنیم و با اتحادیه هتلداران به توافق رسیده‌ایم و 500 هتل را در مرحله نخست در کل کشور تحت پوشش این سامانه قرار می دهیم.

ندافی تصریح کرد: دلیلی که هتل‌ها را انتخاب کرده‌ایم این است که هتل‌ها یک مجموعه‌ای از خدمات را ارائه می‌دهند چون در هتل استخر، سونا، غذاخوری و رستوران و طیف وسیعی از خدمات در آنجا ارائه می‌شود و ما هتل‌ها را انتخاب کرده‌ایم که جامعیت بیشتری برخوردار باشند و اگر نواقصی در سامانه ما باشد برطرف کنیم.

وی گفت: امیدوارم بتوانیم از سال آینده در سطح کل کشور اجرا کنیم و همان طور که اشاره کردم ما سوابق بازرسی اماکن را برای مردم قابل رویت می‌کنیم و این باعث می‌شود که اگر یک امکنه رستوران یا هتلی ضوابط بهداشتی را رعایت نمی‌کند به نظر مردم بیاید و دیده شود.

ندافی افزود: بنابر این رستوران‌ها از اکنون به فکر باشند و در این راستا ضوابط و آئین‌نامه‌های ما نیز کاملأ مشخص است.

وی در پاسخ به این پرسش که این طرح از چه زمانی به صورت کامل عملیاتی می‌شود، تصریح کرد: هتل‌ها را چون به صورت داوطلبانه است به صورت پایلوت اجرا می‌کنیم برای اینکه مشکلات این سامانه درآید، زیرا این سامانه به هر حال برای نخستین بار است که اجرا می‌شود.

ندافی خاطرنشان کرد: تمام 500 هتل را در کشور اجرایی می‌کنیم ضمن اینکه ما تجهیزات را فراهم و خریداری کردیم برای بسیاری از کارشناسانمان لپ‌تاپ خریداری کرده‌ایم تا بتوانند با خودشان حمل کنند. سامانه موبایلشان را نوشته‌ایم و انشاءالله بتوانیم بعد از اینکه هتل‌ها جواب داد کل اماکن عمومی کشور را تحت پوشش این سامانه قرار دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha