چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 34847
سلامت نیوز: رییس سومین كنگره پیشگیری و درمان چاقی در ایران گفت : بعد از جنگ جهانی دوم استفاده نا مناسب از مواد غذایی و كم تحركی باعث افزایش اضافه وزن و چاقی شده به طوری كه شیوع چاقی از10 درصد در 50سال گذشته به 70 درصد رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی پژوهشكده علوم غدد درون ریز و متابولیسم،دكتر فریدون عزیزی افزود: در حال حاضر چاقی به عنوان مهمترین بیماری قرن در اكثر كشورهای جهان مطرح است و سازمان های جهانی كه مسایل بهداشتی را كنترل می كنند چاقی را به عنوان مشكل اصلی بروز بیماری های غیرواگیر از جمله بیماری های قلبی،دیابت و سرطان در قرن 21 می دانند .

وی افزود : شیوع چاقی در گذشته مخصوص كشورهای پیشرفته بود ولی در حال حاضر به علت مشكلات گذار تغذیه ای در كشورهای در حال پیشرفت از جمله ایران نیز دیده می شود
رییس سومین كنگره چاقی ودرمان چاقی در ایران خاطرنشان كرد:در دهه اخیر افزایش عوارض ناشی از چاقی مانند بیماری های قلبی و عروقی،دیابت،آرتروز،سرطان و بیماری های كیسه صفرا به شدت رو به افزایش است و مهمترین مشكلی كه در آینده در زمینه چاقی مورد نظر است ،افزایش چاقی در كودكان است .

عزیزی گفت : در كشورهای پیشرفته حدود 30 درصد ازكودكان و نوجوانان و در كشور ما حدود 15درصد از كودكان و نوجوانان دچار چاقی هستند كه شیوع چاقی در این سنین باعث بروز عوارض قلبی ،عروقی و دیابت در سنین پایین می شود .

وی تاكید كرد :به طوری كه امروزه دیابت نوع2 كه در گذشته مخصوص افراد بزرگسال بود در اطفال و نوجوانان نیز دیده می شود.

عزیزی اظهار داشت : سومین كنگره پیشگیری ودرمان چاقی در ایران از 25 تا27 آبان ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود كه در این كنگره ، سمپوزیوم هایی در زمینه آموزش و پیشگیری از چاقی در كودكان و نوجوانان،تغذیه و چاقی،جراحی،دارو درمانی و روش های مختلف مراقبت از چاقی ،مدیریت استرس ورژیم درمانی برگزار می شود .

به گفته وی همچنین در این كنگره سخنرانی هایی با موضوعاتی همچون عوارض چاقی ، شیوع بیماری چاقی و وضعیت چاقی و بیماری های غیر واگیر در ایران ارایه می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha