سلامت نیوز: داروهای درمان فشار خون چه بسا ناجی جان هزاران بیمار مبتلا به سرطان پوست است زیرا میانگین مرگ و میر را از طریق جلوگیری از گسترش سرطان 13 درصد کاهش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس به نقل از روزنامه دیلی میل انگلیس، پژوهشگران دانشگاههای اوهایو آمریکا و ارهوس دانمارک گفتند: داروهای درمان فشار خون موسوم به بتا بلوکر میانگین مرگ و میر ناشی از سرطان پوست را از طریق جلوگیری از گسترش این بیماری به سایر اعضای بدن کاهش می دهد.

پزشکان پرونده پزشکی بیش از 4 هزار بیمار مبتلا به سرطان پوست را بررسی کردند که از میان آنها 372 نفر برای برطرف کردن مشکلات فشار خون خود بتا بلوکر مصرف می کردند.

این پزشکان دریافتند کسانی که داروهای بتا بلوکر را حداقل 3 ماه قبل از نمایان شدن سرطان مصرف کرده اند؛ به میزان 13 درصد کمتر با خطر مرگ روبرو بوده اند.  

داروهای بتا بلوکر جلوی ترشح برخی از هورمون های استرس زا را می گیرد و این بدان معناست که قلب مجبور به افزایش پمپاژ خون نیست و فشار را پایین می آورد.

پزشکان گمان می کنند این دارو همچنین از گسترش سرطان از طریق متوقف کردن رشد عروق خونی که تومورها را تغدیه می کنند، جلوگیری می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha