سلامت نیوز: صبح روز چهارشنبه برق بیمارستان ابوذر اهواز(بیمارستان اطفال) به مدت یك‌ساعت و نیم قطع شد.

مسعود زادكرمی، رئیس بیمارستان ابوذر در گفت‌وگو با  ایسنا اظهار كرد: صبح امروز از ساعت 6 برق بیمارستان بدون اطلاع قبلی قطع شد و این شرایط تا ساعت 7:30 ادامه داشت.

وی با بیان این‌كه 24 ساعت پیش از قطع برق باید به مسئولان بیمارستان اطلاع‌رسانی شود، افزود: درباره قطعی برق امروز، ساعت 24 شب گذشته به تلفنخانه بیمارستان اطلاع داده شده كه این امر خلاف قانون است و باید به رئیس بیمارستان اطلاع‌رسانی می‌شد.

زادكرمی تصریح كرد: بدهی مختصر بیمارستان به اداره‌ برق، مربوط به سال 89 علت قطعی برق بوده است. قرار بر این بود كه بیمارستان در اولین فرصت این بدهی را پرداخت كند. این بدهی تنها پنج میلیون تومان است، ولی به دلیل مشكلات مالی بیمارستان تاكنون پرداخت نشده و قرار است به‌زودی پرداخت شود.

رئیس بیمارستان ابوذر اهواز خاطرنشان كرد: صبح امروز برق بخش عمومی بیمارستان قطع شد و بلافاصله تلاش شد كه با استفاده از ژنراتور، برق این بخش تامین شود، ولی با توجه به این‌كه آمادگی لازم برای مواجهه با این شرایط وجود نداشت، یكی از ژنراتورها با مشكل مواجه شد كه البته این مشكل هم سریعا حل شد. خوشبختانه بخش‌های ویژه و اورژانس بیمارستان با مشكل قطع برق مواجه نشدند.

وی با تاكید بر این‌كه بر اثر قطع برق بیمارستان برای هیچ‌كدام از بیماران مشكلی ایجاد نشده است، اظهار كرد: به نظر می‌رسد افرادی كه اقدام به قطع برق بیمارستان كرده‌اند، از عواقب احتمالی این كار اطلاعی نداشته‌اند.

زادكرمی گفت: بسیاری از اطفالی كه در این بیمارستان بستری هستند از شهرها و استان‌های هم‌جوار برای درمان مراجعه كرده‌اند و قطع برق بیمارستان، بدون اطلاع‌رسانی قبلی كم‌لطفی اداره برق است.

جوابیه: قطع برق بیمارستان اطفال اهواز با اطلاع رسانی قبلی با مسئولین بیمارستان صورت گرفت
افزایش 85 درصدی رطوبت هوا عامل بروز خاموشیهای ناخواسته برق در اهواز


احتراما در پاسخ به انتشار خبر "قطع برق بیمارستان اطفال اهواز به دلیل بدهی" مندرج در آن سایت مورخ 90/7/20 به استحضار می رساند، افزایش رطوبت هوا در روزهای اخیر در شهرستان اهواز که به میزان 85 درصد رسیده است موجب بروز برخی خاموشی های ناخواسته برق در منطقه ملی راه اهواز گردید که این شرکت در جهت تامین برق مطلوب مراکز حساس در این منطقه نظیر بیمارستان اطفال ابوذر اهواز و جلوگیری از خاموشی های اتفاقی به این بیمارستان تصمیم به انتقال بار این مرکز به ایستگاه برق مجاور نمود که دارای پایداری برق مطلوبی می باشد.

لذا همکاران این شرکت بر حسب وظیفه و به منظور اطلاع رسانی قبلی این موضوع را یک روز قبل از خاموشی در ساعت 22:30 شب با تماس تلفنی با مرکز تلفنخانه این بیمارستان موضوع انتقال بار این  بیمارستان را به مدیر تاسیسات برق آن مرکز اطلاع رسانی و هماهنگی لازم در خصوص خاموشی و انتقال بار در روز آینده صورت پذیرفت.
در روز چهارشنبه مورخ 90/7/20 و پیرو اطلاع رسانی قبلی به مسئولین بیمارستان، برق این مرکز در ساعت 6:13 صبح لغایت 7:14 به مدت یک ساعت قطع و بار این بیمارستان به ایستگاه پایدار مجاور(ایستگاه برق زیتون) منتقل گردید تا نسبت به بروز خاموشی های ناخواسته ناشی از رطوبت هوا جلوگیری بعمل آید.

این شرکت بر حسب وظیفه نسبت به تامین برق مراکز حساس نظیر بیمارستان اقدام نموده و به هیچ وجه به دلیل بدهی برق و یا عدم پرداخت صورتحساب نسبت به قطع برق این مراکز اقدام نمی نماید.

اقدامات کارکنان این شرکت در خصوص انتقال بار بیمارستان اطفال اهواز صرفا در جهت جلوگیری از خاموشی های ناخواسته و تغذیه برق مطمئن این بیمارستان از یک ایستگاه پایدارتر صورت پذیرفته است.

این در حالی است که این بیمارستان در طول 7 ماه اخیر صورتحساب های برق 4 اشتراک خود مجموعا به مبلغ 421 میلیون ریال را پرداخت ننموده است ، اما تاکنون هیچگونه قطعی برق به دلیل عدم پرداخت بدهی صورت نپذیرفته و امید است مسئولین این بیمارستان و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی اهواز نسبت به این موضوع رسیدگی نمایند.

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha