سلامت نیوز: رئیس مركز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: صحبت مداوم بیش از 3 دقیقه در روز با موبایل برای كودكان و نوجوانان زیر 15 سال، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، كامران باقری لنكرانی افزود: كودكان و نوجوانان زیر 15 سال با صحبت مداوم بیش از 3 دقیقه در روز با موبایل، احتمال ابتلای خود به سرطان‌هایی مانند مغز و غدد لنفاوی را افزایش می‌دهند.

این پزشك فوق‌ تخصص داخلی، افزود: صحبت با موبایل برای این گروه سنی در صورت غیرمداوم بودن هم نباید بیش از 15 دقیقه در روز طول بكشد.

وی بیان كرد: به طور متوسط در استان فارس از هر یكصد هزار نفر 140 تا 160 نفر در سال دچار سرطان می‌شوند كه این آمار تقریباً مطابق با آمار جهانی است.

دكتر لنكرانی گفت: با سالمندی جمعیت كه كشور ما نیز با آن مواجه است،‌ آمار سرطان نیز افزایش پیدا می‌كند كه با بررسی‌های انجام شده، مشخص شده عادت‌های بد غذایی از جمله مسایلی هستند كه در بروز سرطان‌ها مؤثر هستند.

وی اظهار داشت:‌ مركز تحقیقات سیاستگذاری سلامت با همكاری معاونت بهداشتی در مورد شناخت همه‌گیری سرطان در نقاط مختلف استان فارس تحقیقاتی انجام داده است كه بر اساس نتایج به دست آمده سعی در یافتن علت تفاوت در شیوع انواع سرطان در نقاط مختلف استان و پیشگیری از آنها داریم.

لنكرانی گفت: در مجموع در استان فارس صرف‌نظر از شیوع سرطان پوست كه در همه دنیا هم شایع‌ترین سرطان است، در خانم‌ها سرطان سینه شیوع قابل توجهی دارد و در مردان نیز سرطان‌های معده، ‌مثانه، ریه و خون شیوع بیشتری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha