سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: داروی جدید ام اس که رسانه ها مرتب می گویند داروی آرژانتینی هنوز وارد بازار نشده است و مراحل کارآزمایی بالینی را طی می کند، رسانه ها این قدر جنجال نکنند.

احمد شیبانی در گفت و گو با فارس، درباره داروی جدید ام اس افزود: این دارو هنوز وارد بازار نشده و مراحل کارآزمایی بالینی را طی می کند؛ والله وارد بازار نشده، بالله وارد بازارنشده این قدر جنجال نکنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، داروی ام اس جدید توسط یک شرکتی داخلی از آرژانتین وارد شده و این شرکت تعهد داده است تا در آینده خط تولید آن را در کشور راه اندازی کند اما شیبانی، رئیس سازمان غذا و دارو حدود یک ماه پیش از ورود این دارو به بازار برای تعدادی از  بیماران به منظور اتمام مراحل کارآزمایی بالینی آن در کشور خبر داده بود.

وزارت بهداشت اعلام کرده که واردات دارو به منظور تولید آن در آینده و با هدف رفع انحصار تولیدکننده داخلی و شکستن قیمت به نفع بیماران انجام می شود با این وجود برخی کارشناسان حوزه دارو ورود دارو از شرکتهای غیر از برند اصلی را در حالی تولید با کیفیت داخلی آن وجود دارد به نفع منافع کشور نمی دانند و معتقدند نباید اولین تولید کننده داخلی را انحصارگر نامید و واردات دارو از خارج را فقط برای ارتقای کیفیت یا رفع کمبود مجاز می دانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha