چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 34852
سلامت نیوز: زنان و مردان تنها در مسائل حقوقی با یکدیگر برابری دارند و ورزش باید متناسب با سن و جنس تعریف شود.

پرفسور حسن باهر در گفت‌و گو با برنا اظهار داشت: ورزش کردن زنان به صورت اصولی و علمی تحولاتی جدی در جسم و روح آنان ایجاد می‌کند، به طوری که می‌توان گفت استواری و دوام یک زندگی سالم بی شک در گرو سلامت است.

وی معتقد است ورزش هم برای مردان و زنان مفید است، به‌طوری که زنان و مردان باید جایگاه خود را در انتخاب ورزش بداند، چرا که برخی از ورزش‌های سنگین سلامتی فرد را به خطر می‌اندازد.
 
باهر با بیان مطلب که ورزش‎های سبک منجر به افزایش انرژی می‌شود، ادامه داد:  ورزش‌های متداول همچون نرمش، راه پیمایی، شنا و تیر اندازی از جمله برنامه‌های خشن عضلانی نیست که برای سلامت و جابکی زنان بسیار مفید است.

وی بااشاره به این مطلب که حتی برخی از ورزش‌ها نیز در سلامت روان مردان توصیه نمی‌شود، افزود: در همین راستا نیز توصیه نمی‌شود زنان به سمت ورزش‌های سنگین مانند بوکس، کشتی و جودو سوق پیدا کنند.

باهر تصریح کرد: ورزش باید برای هر دو جنسیت متعادل باشد چرا که زنان و مردان تنها در مسائل حقوقی با یکدیگر برابری دارند و ورزش باید متناسب با سن و جنس تعریف شود.

وی اظهار داشت: اگر ورزش براساس استاندارد و درست انتخاب شود سبب شده تا فرد در کارها مقتدرانه عمل کند، این در حالی است که در ورزش‌های سنگین فرد تنها به پرورش عضلات و اندام می‌پردازند و عمدتا مغز فرد رشد نخواهد کرد که این موضوع سبب بروز رفتار‌های خشونت آمیز در مقابل همسر و فرزندان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha