چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 34857

گل بنفشه، صفرابر قوی است و کبد را پاکسازی می‌کند همچنین به دلیل خاصیت سم‌زدایی، خون و بافت‌ها را پاکسازی می‌کند و علائم سرماخوردگی را تسکین می‌کند.

سلامت نیوز: گل بنفشه، صفرابر قوی است و کبد را پاکسازی می‌کند همچنین به دلیل خاصیت سم‌زدایی، خون و بافت‌ها را پاکسازی می‌کند و علائم سرماخوردگی را تسکین می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، گیاه بنفشه دارای طبیعت سرد و تر و یک صفرابر قوی است.
 
بنفشه گیاهی است که در درمان بیماری‌های گوارشی و پاکسازی ریه و پوست استفاده می‌شود و همراه با بابونه، بیماری سینوزیت را درمان می‌کند همچنین بنفشه بیماری‌هایی را که بر اثر غلبه صفرا در بدن به وجود آمده است، مانند کبد چرب، سرفه‌های صفراوی و خارش‌های صفراوی همچنین جوش‌های غرور صفراوی را درمان می‌کند.

*فواید گل بنفشه

گیاه بنفشه کبد را پاکسازی می‌کند همچنین با خاصیت خلط‌بری از ریه‌ها موجب پاکسازی ریه‌ها می‌شود و از طرفی به دلیل خاصیت سم‌زدایی، خون و بافت‌ها را پاکسازی می‌کند.

از مکانیسم‌های اثر بنفشه، صفرابر، خلط ‌آور، تب ‌بر، تصفیه ‌کننده خون، ضد سموم، ضد ورم، ملین و خواب‌ آور است؛ پیامبر اکرم «ص»  نیز می‌فرمایند: برتری روغن بنفشه در میان روغن‌های گیاهی مانند برتری اسلام بر ادیان دیگر است.

*خواص گوارشی گل بنفشه

از خواص گوارشی بنفشه، پاکسازی صفرا از بدن، پاکسازی روده‌ها، رفع ناراحتی‌های معده، کبد و طحال و رفع التهاب دستگاه گوارش و عطش است.

از خواص ریوی بنفشه می‌توان به خلط‌ آور، ضد سرفه، تب ‌بر، ضد زکام، ضد برونشیت حاد، ضد عفونت‌های ریوی، ضد دیفتیری و ضد سینوزیت اشاره کرد.

**خواص پوستی گل بنفشه

گل بنفشه برای درمان اگزما، رفع خارش‌های پوستی، رفع خارش پلک، رفع شوره سر، رفع جوش صورت و زیبایی پوست مفید است همچنین این گیاه نرم‌کننده پوست است؛ از خواص مغزی ـ عصبی بنفشه نیز خواب‌آور، ضد افسردگی، ضد سردرد و میگرن است.

فراز مجاب، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار می‌کند: گل بنفشه یکی از گیاهان دارویی است که در طب سنتی برای تسکین سرماخوردگی و علائم ناشی از آن استفاده می‌‌شود.

به گفته وی، گل بنفشه دارای ترکیبات فلاونوئیدی است که در درمان بیماری سرماخوردگی و بهبود علائم آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه می‌کند: گل بنفشه دارویی معرق است .داروهای معرق سموم را از بدن دفع می‌کند. تعریق انسان را افزایش می‌دهد و برای بهبود حال عمومی افراد مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha