سلامت نیوز: داروها، مواد آرایشی، كرم ها و لوسیون‌ها حاوی مواد مضر مانند الكل هستند كه برای بچه‌ها سمی است و موجب مسمومیت در آن‌ها می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، آرزو دهقانی كارشناس آموزشی مركز پیشگیری از حوادث و فوریت‌های پزشكی اورژانس كشور بابیان این مطلب اظهار داشت: بعضی از قرص‌ها،‌ داروهای گیاهی و حتی قرص‌ها برای كودكان خطرناك هستند و والدین باید توجه داشته باشند كه بچه‌ها در قیاس با بزرگترها تحمل كمتری نسبت به مقادیر كم مواد سمی دارند بنابراین، این مواد همیشه باید در كابینت قفل دار طوری كه قابل دسترس بچه‌ها نباشد، ‌نگهداری شوند.

وی بااشاره به این كه الكل برای بچه‌ها بسیار خطرناك است، افزود: همیشه محكم بستن درب قفسه‌های حاوی الكل‌های قوی كافی نیست زیرا بچه‌ها خیلی خوب در ظروف را باز می‌كنند و حتی مقادیر كم الكل می‌تواند برای كودكان مضر باشد.
 
به گفته دهقانی،‌ سیگار و تنباكو اغلب در اطراف خانه انداخته می‌شوند تنباكو در همه شكل، سمی و خطرناک است و همه انواع تنباكو باید از دسترس بچه‌ها دور نگهداشته شود حتی یک ته سیگار ممكن است برای كودك سمی باشد.

كارشناس آموزشی اورژانس كشور با بیان این كه بسیاری از مسمومیت‌های اتفاقی،‌ زمانی كه بچه‌ها به دیدن پدر و مادر بزرگ‌ها می‌روند، اتفاق می‌افتد،‌ گفت:‌ افراد مسن اغلب قرص‌ها را به طور مشخص در كشوهای كنار تخت خواب نگهداری می‌كنند و اگر این داروها در كیف دستی یا كشوها باشند به سادگی در دسترس كودك خواهند بود.

دهقانی در ادامه گفت: والدین باید دقت كنند كه گیاهان خانگی سمی را نگهداری نكنند،‌ حتی اگر مكانی برای نگهداری این گیاهان داشته باشند زیرا ممكن است برگ های گیاه روی كف اتاق ریخته شود. سم گیاه اغلب باعث تاول،‌ زخم در دهان یا زبان كودك می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha