سلامت نیوز: رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت گفت: پیش نویس برنامه جامع كاهش آلودگی هوا تهیه و به كمیسیون زیربنایی دولت ارائه شده است.

دكتر كاظم ندافی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در راستای كاهش آلودگی هوا، بحث بنزین با استاندارد یورو 4 در حال پیگیری است و وزارت نفت موظف و متعهد شده است كه در آینده نزدیك عرضه این نوع بنزین راعملیاتی كند به طوری كه طبق مذاكرات صورت گرفته عرضه آن از اواخر آبان ماه در برخی جایگاه‌های سوخت آغاز می شود.

وی با بیان اینكه بحث خودروسازان به شدت در حال پیگیری است تا استانداردهای یورو 4 را عملیاتی كنند، گفت: این كار در حال حاضر در مرحله طرح است. با این حال مذاكرات خوبی انجام شده و تعهدات خوبی گرفته شده است و امیدواریم به موازات آماده شدن این طرح كارهای عملیاتی آن نیز پیش برود.

ندافی در پایان اظهار كرد: پیش‌نویس برنامه‌ جامع كاهش آلودگی هوا تهیه و به كمیسیون زیربنایی دولت ارایه و جلساتی برای بررسی آن برگزار شده است. با مجموع قوانین، مقررات و آیین نامه‌های موجود اگر این قانون خلاصه‌تر تدوین شود به تمام اهداف پیش‌بینی شده در آن دست می‌یابیم. این طرح در حال بازنویسی است؛ البته این امر بدان معنا نیست كه اقدامات ما برای كاهش آلودگی هوا متوقف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha