سلامت نیوز: ریس انجمن ارتوپدی ایران گفت: در حال حاضر در کشور میزان ابتلا به آرتروز در زنان افزایش یافته است که مهمترین علت آن اضافه وزن وورزش نکردن زنان است.

غلامعلی عکاشه رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران در گفت‌و گو با برنا اظهار داشت:شایع‌ترین بیماری‌های ارتوپدی، آرتروز در زنان است، به طوری که می‌توان گفت شیوع این بیماری در کشور در حال افزایش است. در واقع آرتروز به معنای خراب شدن مفصل است.

عکاشه با اشاره به این مطلب که این موضوع تبدیل به یک مشکل جهانی شده است، ادامه داد:  در حال حاضر در کشور بزرگترین معضل آرتروز زانو درخانم ها بوده که مهمترین علت بروز آن چهارزانو نشستن، زایمان‌های زیاد، اضافه وزن و ورزش نکردن است.

رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران افزود: برررسی‌های صورت گرفته در مراجعات به مراکز درمانی، نشان دهنده آن است که مراجعات زنان در راستای مشکلات مفاصل نسبت به مردان چهار برابر است.

 عكاشه با اشاره به این مطلب که میانگین سن ابتلا به آرتروز بالای 40  سال است، خاطر نشان کرد: مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به آرتروز  ورزش‌های مناسب همچون شنا و پیاده روی،‌ كم‌كردن وزن، نحوه ایستادن و نشستن صحیح و عدم استفاده از سرویس های بهداشتی ایرانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha