سلامت نیوز: مدیر آسایشگاه خیریه كهریزك كرج با انتقاد از نامناسب بودن خدمات توانبخشی در كشور گفت: توانبخشی در سازمان بهزیستی رنگ و بوی پزشكی ندارد و از زمانی كه بهزیستی در وزارت رفاه ادغام شده، كیفیت خدمات توانبخشی در كشور كاهش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، افشین وجدانی در حاشیه بازدید خبرنگاران از آسایشگاه کهریزک کرج با تاكید بر اینكه توانبخشی باید در حوزه درمان قرار گیرد و به یكی از معاونت‌های وزارت بهداشت تبدیل شود، اظهار امیداری كرد این اتفاق در آینده نزدیك رخ دهد و بیمه‌های اجتماعی و خدمات توانبخشی معاونتی تحت عنوان معاونت خدمات اجتماعی وزارت بهداشت فعالیت كنند و سایر خدمات بهزیستی هم در كمیته امداد ادغام شوند.

وی با برشمردن سطوح خدمات سلامت، افزود: ارتقای سلامت، پیشگیری، درمان و توانبخشی از سطوح سلامت هستند اما در كشور ما تنها خدمت توانبخشی مورد توجه قرار دارد،  این در حالیست كه در سایر كشورها پیشگیری و درمان و در كشورهای پیشرفته ارتقای سلامت از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیر آسایشگاه خیریه كهریزك كرج در ادامه اظهار كرد: توانبخشی وسیله‌ای برای تغییر زندگی معلولان و استقلال بیشتر آنان و فرآیندی متشكل از اقدامات هدفمند در جهت قادرسازی فرد معلول به منظور دستیابی به سطح نهایی توانایی و عملكرد جسمی ذهنی و اجتماعی و تلاش در جهت حفظ این توانایی است.

وجدانی در ادامه با برشمردن سطوح توانبخشی، عنوان كرد: زنجیره ارائه خدمات توانبخشی شامل ارائه خدمات در منزل، مراكز توانبخشی و در گام آخر در آسایشگاه است و باید به دو قسمت اول این زنجیره توجه بیشتری شود.

به گزارش ایسنا، وی همچنین با اشاره به لزوم مناسب سازی محیط گفت: همه دستگاه ها مانند وزارت مسکن، بهزیستی و سایر دستگاه‌هایی که با معلولان سر و کار دارند باید نسبت به مناسب سازی محیط اقدام کنند به طوری که بهره مندی از فرصت‌های مساوی برای معلولان با سایر اقشار جامعه محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha