سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه در 20 ساله گذشته تنها 20 درصد از سرطان‌های کودکان در کشور درمان‌پذیر بود گفت: در حال حاضر 85 درصد سرطان کودکان در کشور درمان می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛ حسن ابوالقاسمی در مراسم افتتاح پروژه‌های جدید بیمارستان شهدای هفت‌تیر شهرری اظهار داشت: بیمارستان شهدای هفت‌تیر قطب درمان بیماری‌های سرطان و تروما در کشور به حساب می‌آید و یکی از بزرگترین مراکز ارائه خدمات در این زمینه‌ها در ایران است.

وی افزود: کسانی که در حوزه‌های بیمارستانی به خصوص بیمارستان‌های خارج از کشور تجربه کاری دارند آگاه هستند که آمدن چند آمبولانس در شیفت‌های مختلف به یک بیمارستان از جمله بیمارستان شهدای هفتم‌تیر شهر‌ری چه حجم کاری سنگینی را در بردارد که این بیمارستان در حال حاضر این فرایند ارائه خدمات به بیماران تصادفی و سرطانی را به خوبی با حجم بسیار زیاد مراجعان ارائه می‌کند.

ابوالقاسمی تصریح کرد: امیدواریم در دو سال باقیمانده دوره دولت دهم مصوباتی برای گسترش بیمارستان شهدای هفتم‌تیر صورت پذیرد زیرا این بیمارستان در حال حاضر با مراجعان بسیار زیاد اقشار مختلف مردم به خصوص ساکنان جنوب شهر تهران مواجه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: ارتقاء بیمارستان شهدای هفتم‌تیر شهر‌ری می‌تواند در راستای ایجاد شهرک‌های سلامت که در حال حاضر مورد توجه وزارت بهداشت است صورت پذیرد زیرا همینک دو سوم جمعیت تهران زیر خط خیابان انقلاب زندگی می‌کنند و این مرکز درمانی می‌تواند ارائه خدمات تروما گسترده‌ای به مراجعان دهد.

ابوالقاسمی تصریح کرد: بیماران سرطانی نیازمند درمان و تشخیص زودرس هستند و می‌توان با فرایند سریع تشخیص و درمان زودرس، طول عمر این بیماران را افزایش داد.

وی افزود: 20 سال پیش تنها 20 درصد از کودکان سرطانی بهبود می‌یافتند ولی در حال حاضر 85 درصد بیماران سرطانی در سنین کودکی درمان می‌شوند و می‌توانیم این موفقیت‌های درمانی در سرطان را در بزرگسالان اجرا کنیم.

وی گفت: جایگزین کردن دستگاه‌های شتاب‌دهنده برای درمان بیماران سرطانی در بیمارستان شهدای هفتم تیر شهرری به طول عمر این بیماران می‌افزاید و در حال حاضر چندین قطب درمان سرطان در تهران وجود دارد که یکی از آن مراکز بیمارستان شهدای هفتم‌تیر است که باید این مرکز در راستای ارتقاء ارائه خدمات گسترده‌تر به بیمارستان سرطانی توسعه یابد.

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه در حال حاضر از طریق ماده 92 می‌توانیم مصدومان تصادفی را درمان کنیم افزود: 86 درصد منابع برای اداره بیمارستان‌ها منابعی است که از وزارت بهداشت تأمین می‌شود و در این راستا باید بیمه‌ها نیز مطالبات بیمارستان‌ها را نیز به موقع پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 24 میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارد، افزود: در حال حاضر با وجود مطالبات از بیمه‌ها هنوز هزینه‌های درمانی بیماران سرطانی را پرداخت می‌کنیم که در این روند تاکنون 33 میلیارد تومان برای این بیماران هزینه شده است، البته منتی بر مردم نیست زیرا بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مردم به جز گرفتاری بیماری دیگر هیچ نگرانی نباید داشته باشد.

ابوالقاسمی خاطر نشان کرد: در بازدیدی که چند هفته گذشته از بیمارستان شهدای هفتم‌تیر داشتم یک ایراد از آزمایشگاه اورژانس این مرکز مشاهده کردم که الحمد‌الله در عرض دو سه هفته اخیر این مشکل برطرف شده است و به قول وزیر بهداشت مشکلات بیمارستان هفتم‌تیر با وجود هر نوع کمی و کاستی در مدت کمتر از دو هفته برطرف می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha