سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: تا زمانی که تعرفه های خدمات درمانی واقعی نشود این آشفتگی که در نظام سلامت وجود دارد، باقی خواهد ماند.

دکتر شهاب الدین صدر در ارتباط با واگذاری تعیین تعرفه های خدمات درمانی بخش خصوصی به وزارت بهداشت، به مهر گفت: در حال حاضر کارشناسان نظام سلامت به این نتیجه رسیده اند که تا سال گذشته که سازمان نظام پزشکی تعرفه های بخش خصوصی را تعیین می کرد یک تعادلی در تعرفه ها وجود داشت.

وی با اشاره به تعیین تعرفه های بخش خصوصی توسط وزارت بهداشت در سال جاری، افزود: متاسفانه امسال که سازمان نظام پزشکی در تعیین این تعرفه ها دخالت نکرده شاهد یک بهم ریختگی در این بخش هستیم.

صدر در ارتباط با اظهارنظر رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که علت آشفتگی در نظام سلامت را ناشی از دخالت نظام پزشکی در تعیین تعرفه های بخش خصوصی دانسته بود، گفت: چنین چیزی نیست و سوءتفاهم بوده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در همین زمینه ادامه داد: تحلیلهایی که وجود دارد بر می گردد به سال 83 که نظام پزشکی در آن زمان تعرفه ها را افزایش داده بود.

وی افزود: ما فکر می کنیم که دولت علاوه بر اینکه می بایست اعتبارات لازم در بخش سلامت را تامین و بیمه ها را تقویت کند، باید تعرفه ها را نیز واقعی کند و گرنه همین آشفتگی که وجود دارد، باقی خواهد ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha