سلامت نیوز: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته معضل آلودگی هوا وجود داشته است و نیمه دوم سال با وارونگی دما مواجه می‌شویم، ولی امسال برنامه مدونی را از سازمان محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا ندیده‌ایم و در این مورد نگرانی‌هایی وجود دارد.

محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با فارس درباره عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه کاهش آلودگی هوا در نیمه دوم سال اظهار داشت: داشتن طرحی جامع و مدون برای کاهش آلودگی هوا مهم است.

وی ادامه داد: زمانی که ما به صورت آنی با حادثه‌ای مواجه می‌شویم باید برنامه مناسبی در زمینه برخورد با موضوع و حل آن داشته باشیم.

حسین‌نژاد افزود: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته معضل آلودگی هوا وجود داشته است و نیمه دوم سال با وارونگی دما مواجه می‌شویم، ولی امسال برنامه مدونی را از سازمان محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا ندیده‌ایم و در این مورد نگرانی‌هایی وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با سرد شدن هوا و استفاده از بخاری و تولید دود توسط ماشین، آلودگی هوا تشدید می‌شود و باید راهکار کارشناسی در این زمینه ارائه شود.

وی درخصوص نقش سازمان‌های دیگر در زمینه کاهش آلودگی هوا خاطرنشان کرد: سازمان‌های دیگر در فصل زمستان که هوا در شرایط خاصی قرار می‌گیرد، در خصوص کاهش ترافیک و استفاده از وسایل حمل و نقل درون شهری نیازمند بسته مطالعاتی جامع در این زمینه هستند تا معضل آلودگی هوا حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha