شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 34893
سلامت نیوز: اگر تا چند سال پیش آمار نابینایی مربوط به ژنتیک، بیماری مادرزادی، ابتلا به سرخک، سرخجه و ... بود، حالا باید منتظر ارائه آمار نابینایی و مشکلات چشمی به علت ابتلا به دیابت، داروهای تبلیغاتی ماهواره، آلودگی هوا، حوادث رانندگی، اسیدپاشی و ... باشیم.

در خبری که در سایت ایسنا درباره افزایش بیماری های چشمی در سالمندان و افردا دیابتی آمده است، به این نکته اشاره شده که نرخ ابتلا به بیماری های چشمی در افراد بالای ۵۰ سال رو به افزایش است و این هشداری به مسئولان است که تلاش خود را برای ارتقای سلامت جامعه افزایش دهند. چرا که این خبر تنها به منزله ابتلای یک فرد به بیماری چشمی نیست بلکه خبر از افزایش مشکلات خانواده ها می دهد، بیمار دیابتی علاوه بر تحمل رنج دیابت، نیاز به دو چشم همراه دارد تا او را در هر لحظه از روز همراهی کند که این امر بار سنگینی چه به لحاظ جسمی، روحی، مادی و معنوی به افراد خانواده تحمیل می کند.

علاوه بر آن ۵۰ سالگی دوره میانسالی است که فرد هنوز امید به زندگی و کار و تلاش دارد و باید هنوز در جامعه حضور فعال و پرتلاش داشته باشد. اگر گفته وزیر بهداشت را مبنی بر ابتلای ۱۱ درصد افراد بالای ۲۰ سال به دیابت اضافه کنید، متوجه می شوید که این آمار نگران کننده است و اگر نابینایی را از عوارض دیابت بدانیم قطعا افرادی که در سنین پایین تر به آن مبتلا می شوند با مشکلات و بیماری های چشمی هم به مراتب زودتر رو به رو می شوند و این یعنی فلج شدن جمع زیادی از نیروی انسانی و کار در جامعه.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha