سلامت نیوز: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ایران نخستین و مهمترین کشور منجر به مشکلات بمب‌های شیمیایی پس از جنگ جهانی اول است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛ حسن ابوالقاسمی امروز در مراسم پنجمین کنگره بین‌المللی بیماری های ریه، مراقبت‌های ویژه و سل که با حضور متخصصان بین‌المللی ریه دنیا در این دانشگاه برگزار می شود اظهار داشت: ایران نخستین کشور پس از جنگ جهانی اول است که افراد معمولی و نظامیان آن دچار عارضه‌های شیمیایی شده‌اند.

وی گفت: بیمارستان مسیح دانشجوری در طول 20 سال گذشته با مدیریت علی‌اکبر ولایتی امروز به رشد بالایی رسیده است.

ابوالقاسمی تصریح کرد: امروز افتخار می‌کنیم که اساتید بزرگی وجود دارند که با استفاده از تکنولوژی و دانش جدید و به روز دنیا امکان معالجه بیماران ریوی را فراهم کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان داشت: در حال حاضر مرکز بسیار خوب از نظر تحقیقات بیماری‌های ریوی در بیمارستان مسیح دانشوری ایجاد شده است زیرا بیماری ریوی یکی از 3 بیماری مهلک در دهه‌های آینده خواهد بود. و مراکز درمانی باید به امکانات و تجهیزات در این زمینه مجهز شوند که این امر همکاری‌های بین بخشی را می‌طلبد.

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه تنوع بسیاری در برگزاری پنجمین کنگره بین‌المللی بیماری های ریه، مراقبت‌های ویژه و سل دیده شده است افزود: موضوعات وسیع در این کنگره لحاظ شده است و امیدواریم که موضوع بیماران شیمیایی که افراد بسیاری از (افراد معمولی و نظامی) کشورمان به آن مبتلا شده‌اند و رنج می‌برند و درحال حاضر نیز متخصصان کشورمان در حال معالجه آن هستند مورد بررسی قرار گیرند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خاطر نشان کرد: امیدواریم پیوند بین المللی در تبادل اطلاعات و تجربیات بین متخصصان ایرانی و دانشمندان جهان ایجاد شود تا شرایطی برای بهبود درمان هر چه بیشتر این افراد که متخصصان ما در پی معالجه آنها به تجربیات بسیار خوبی نیز دست یافته‌اند فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha