طی چند سالی که از ایجاد اورژانس های اجتماعی می گذرد عملکرد این اورژانس ها آن طور که باید مورد ارزیابی قرار نگرفته اما آن چه مسلم است این که با وضعیت مطلوب فاصله دارد.

وضعیت اورژانس های اجتماعی با شرایط مطلوب فاصله دارد
سلامت نیوز: اورژانس های اجتماعی تا رسیدن به شرایط مطلوب برای ارائه خدمات به افراد در معرض آسیب فاصله دارند.

زمانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این مطلب به خراسان گفت: طی چند سالی که از ایجاد اورژانس های اجتماعی می گذرد عملکرد این اورژانس ها آن طور که باید مورد ارزیابی قرار نگرفته اما آن چه مسلم است این که با وضعیت مطلوب فاصله دارد.

وی با بیان این که گسترش فعالیت اورژانس های اجتماعی با توجه به وضعیت آسیب های اجتماعی در کشور یک نیاز و ضرورت است، گفت: از زمان ایجاد اورژانس های اجتماعی تاکنون اگر هر سال نقاط ضعف و قوت آن ها ارزیابی می شد اکنون با آن چه هدف دولت از راه اندازی این اورژانس ها بوده است فاصله زیادی نداشتیم.

به گفته وی تامین امکانات و تسهیلات لازم برای ارائه خدمات به افراد در معرض آسیب، استفاده از نیروی مجرب برای این منظور و گسترش و تقویت اورژانس های اجتماعی در سطح کشور از جمله اقداماتی است که باید مد نظر مسئولان کنونی وزارت رفاه پس از ادغام وزارت خانه قرار گیرد.

محسنی ثانی دیگر عضو کمیسیون اجتماعی نیز با بیان این که ایجاد اورژانس های اجتماعی از جمله دستاوردهای قابل دفاع در حوزه اجتماعی است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز مغفول مانده است به خراسان گفت: اما در حال حاضر با توجه به وضعیت آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در کشور تا رسیدن به شرایط مطلوب برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان اجتماعی فاصله داریم.

وی تصریح کرد: می توان گفت با توجه به دغدغه هایی که در حوزه مسائل اجتماعی وجود دارد اورژانس های اجتماعی در حاشیه قرار گرفته اند و آن چنان که باید مورد توجه قرار ندارند. در خور اشاره است اورژانس اجتماعی در سال 87 با اعلام شماره 123 به منظور ارائه خدمات به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب راه اندازی شد.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha