سلامت نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم گفت: فرستادن کودکان به مهدهای کودک به طور مستقیم یکی از دلایل فرد گرایی است و بطور غیرمستقیم بر سپردن سالمندان به خانه های سالمندان تاثیر دارد.

امان الله قرائی مقدم در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: نگهداری کودکان در مهدهای کودک می تواند در فرستادن سالمندان به خانه های سالمندان موثر باشد.

به گفته وی، فرزندی که هم اکنون به مهد کودک می رود و در دامن پدر بزرگ و مادربزرگ و یا والدین خود پرورش پیدا نمی کند یاد می گیرد هنگامی که بزرگتران خود به دوران سالمندی رسیدند آنها را به مکان دیگری برای نگهداری ببرد.

این آسیب شناس اجتماعی با اشاره به اینکه آموزشهای عملی مهمتر از آموزشهای تئوری است، تاکید کرد: فرستادن کودکان به مهدهای کودک  به آنها می آموزد که در دوران پیری والدین خود را به راحتی به خانه های سالمندان بسپارند.

قرائی مقدم گفت: بررسی هایی که انجام شده نشان میدهد کودکانی که به مهد می روند از لحاظ احساسی و عاطفی کمتر به اطرافیان و جامعه وابسته بوده و فرد گرا هستند و حتی می توانیم بگوییم که رابطه آنها با دیگران به تدریج کم می شود.

وی افزود: به طور قطع فرستادن پدر و مادر به سرای سالمندان و دیدن این عمل توسط فرزندان خود عاملی می شود که کودکان از آن در بزرگسالی پیروی کرده و آن را در مورد والدین خود تکرار کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم با اشاره به اینکه قبح فرستادن افراد مسن به خانه سالمندان نسبت به گذشته کم شده است، تاکید کرد: ایجاد و افزایش خانه های سالمندان یکی از ویژگیهای جامعه صنعتی و خانواده هسته ای است.

به گفته قرائی مقدم، براساس شرایط فعلی جامعه و نوع زندگی خانواده ها، پیش بینی می شود تعدادخانه های سالمندان در جامعه افزایش پیدا کرده و به سرعت زیاد شود.

وی افزود: اجبار تاریخی است که در سالهای آینده بدون خانه سالمندان نمی شود زندگی کرد.

وی تاکید کرد: فرستادن کودکان به مهدهای کودک به طور مستقیم یکی از دلایل فرد گرایی است و بطور غیر مستقیم بر فرستادن سالمندان به خانه های سالمندان تاثیر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha