سلامت نیوز: نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر جمهوری‌اسلامی ایران مستقر در عراق، از زایران سفر عتبات عالیات خواست توصیه های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، دکتر رضایی در كربلای معلی اظهارداشت: افرادی که بیماری‌های خاص مانند بیماری‌های قلبی، ریوی، کلیوی و امثال آن را دارند، حتما داروهای مخصوص خود را به اندازه دو برابر نیاز مدت اقامت در عتبات عالیات با خود همراه بیاورند.

وی تصریح کرد: بیماران دیالیزی نیز حتما باید آزمایش های خونی و یا توصیه پزشکان مربوطه را همراه داشته باشند و در نخستین روز ورود، به یکی از مراکز درمانی ایران مستقر در عراق مراجعه و نسبت به دریافت نوبت اقدام کنند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر جمهوری‌اسلامی ایران ادامه داد: بانوانی که نیاز دارند از قرص‌ها و داروهای هورمونی استفاده کنند، باید یک یا دو ماه قبل از سفر، برنامه های ماهانه خود را با نظر پزشک تنظیم کنند.

رضایی گفت: کسانی که در سفر دچار یبوست می شوند، باید از خوردن نوشابه گازدار، موز، چای پر رنگ و گوشت که یبوست زا هستند، خودداری و بجای اینها بیشتر از مایعات و دیگر مواد غذایی استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افراد مسن که نیاز به ویلچر دارند، باید حتما یک نفر همراه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha