یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3491

به گفته پزشكان آمریكایی، یك روش كه پزشكان می‌توانند نسبت به نتایج بارداری بهتر اطمینان یابند این است كه به زنان باردار یادآوری شود در حین رانندگی كمربند ایمنی خود را ببندند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس از سن دیاگو، یك مطالعه جدید كه توسط محققان "دانشگاه ویرجینیا" انجام شد، نشان می‌دهد كه پزشكان نسبت به استفاده مرتب از كمربند ایمنی به زنان باردار گوشزد می‌كنند اما آنها به این توصیه اعتنایی نمی‌كنند.

دكتر "وانسا گریگ" از دانشگاه ویرجینیا گفت، بیش از نیمی از اوقات، زمانیكه پزشك درباره استفاده از كمربند ایمنی با زنان باردار صحبت می‌كند آنها به توصیه پزشك اعتنایی نمی‌كند و در حالی كه در دوران غیربارداری از كمربند ایمنی استفاده می‌كنند، در این دوران این عادت خود را تغییر می‌دهند.

گریگ گفت، نگرانی شدیدی كه در میان زنان باردار وجود دارد این است كه در صورت بروز سانحه رانندگی، استفاده از كمربند ایمنی به نوعی موجب آسیب دیدن جنین شود.

وی در "پنجاه و پنجمین نشست سالانه انجمن آمریكایی متخصصین بیماری‌های زنان و زایمان" در "سن دیاگو" گفت، نشان داده شده است زنان بارداری كه كمربند ایمنی خود را نمی‌بندند نسبت به آنهایی كه كمربند ایمنی می‌بندند بیشتر احتمال دارد در زمان بروز سانحه رانندگی دچار خونریزی‌های شدید شدید شوند.

وی با بررسی ‪ ۱۲۸‬زن باردار، متوجه شد كه حدود ‪ ۷۱‬درصد از آنها دائما در حین رانندگی كمربند ایمنی خود را می‌بندند اما اضافه كرد كه در اكثر اوقات پزشكان به مساله بستن كمربند به زنان باردار تاكید نمی‌كنند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha