سلامت نیوز: متخصصان علوم پزشكی در آمریكا تاكید كردند كه والدین باید كودكان خود را در برابر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) واكسینه كنند چون این ویروس پس از سیگار دومین عامل اصلی ابتلا به سرطان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، توماس ملندی، استادیار دانشكده پزشكی دانشگاه بوفالو و دستیاران وی در تلاش برای تولید یك داروی جدید ضد ویروسی علیه عفونت‌های حاصل از ویروس پاپیلوهای انسانی هستند. این متخصصان همچنین در جستجوی راهكارهای موثری برای نابودكردن سلولهای سرطانی HPV هستند به طوری كه به سلولهای سالم بدن آسیبی وارد نشود.

به گزارش یونایتدپرس، این ویروس عموما موجب بروز تبخال‌های كوچكی می‌شود كه معمولا با عملكرد سیستم ایمنی بدن برطرف می‌شوند. برخی از انواع این ویروس فقط لایه خارجی پوست را آماده می‌كنند و برخی دیگر فقط اندامهای تناسلی را مبتلا می‌سازند و تنها از راه تماس جنسی منتقل می‌شوند.

HPV همچنین موجب بروز سرطان‌ دهانه رحم می‌شود كه سومین سرطان شایع دربین زنان آمریكایی است. رفتارهای جنسی پرخطر از مهمترین عوامل شیوع نوعی از HPV هستند كه از طریق جنسی منتقل می‌شود در آمریكا سالانه 5000 نفر بر اثر سرطان دهانه رحم جان خود را از دست می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha