سلامت نیوز: مشکلات کبدی شامل طیف وسیعی از بیماری ها و ناراحتی هایی است که روی این عضو حیاتی تاثیر می گذارند. به گزارش ایسنا، کبد عضوی حیاتی است که بدون آن هضم غذا و جذب مواد مغذی آن غیرممکن است. بعلاوه کبد در سم زدایی از بدن و سالم و زنده نگه داشتن ما نقش مهمی را ایفا می کند.

بیماری های کبدی یا منشا ارثی دارند و یا در واکنش به ویروس ها و مواد شیمیایی بروز می کنند. برخی از ناراحتی های کبدی موقتی هستند و به خودی خود از بین می روند در حالی که برخی دیگر ممکن است مدت های طولانی در بدن باقی بمانند و مشکلات جدی تری را ایجاد کنند. به گزارش سایت تخصصی مایوکلینیک مهمترین علائم و نشانه های بیماری کبد عبارتند از:

- تغییر رنگ پوست و چشم به رنگ زردی، - درد و تورم در ناحیه شکم، - خارش پوست که ماندگار شود، - تیره شدن رنگ ادرار، - تغییر رنگ مدفوع، - وجود خون در مدفوع، - خستگی مزمن، - تهوع - از دست دادن اشتها هم چنین مهمترین فاکتورهایی که می توانند خطر بروز مشکلات کبدی را افزیش دهند عبارتند از: - مشاغلی که شما را در تماس با مایعات بدن و خون آلوده افراد دیگر قرار دهد - دریافت خون اهدایی قبل از سال 1992 میلادی - مکمل ها و مواد گیاهی خاص - داروهای خاص - دیابت - الکل - مصرف زیاد چربی تری گلیسیرید در خون - تزریق دارو از طریق سرنگ های مشترک - چاقی - خالکوبی یا همان تاتو - روابط جنسی نامشروع و کنترل نشده - کار با مواد شیمیایی و سمی بدون احتیاط های لازم ایمنی در صورت مشاهده علائم فوق هرچه سریعتر به پزشک مراجعه و حتما از خوددرمانی پرهیز کنید.

منبع: روزنامه مردم سالاری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha