سلامت نیوز: بر اساس نظرسنجی مرکز افکارسنجی سلامت ایران (IHPA)، درصد بالایی از اعضای جامعه پزشکی از همکاری با بیمه ‌های درمانی و خدماتی که این سازمانها به بیماران و جامعه پزشکی ارایه می‌دهند انتقاد دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، در این نظرسنجی که اخیرا تحت نظارت دکتر سیدشهاب‌الدین صدر، رئیس مرکز افکارسنجی سلامت ایران انجام شده است، از 190 نفر جامعه آماری شامل تمامی اعضای جامعه پزشکی از قبیل پزشکان عمومی و متخصص سراسر کشور سئوالاتی درباره میزان رضایت پزشکان از نحوه همکاری با سازمانهای بیمه‌های درمانی طرح شده که با جمع‌ بندی پاسخهای به دست آمده و تجزیه و تحلیل آنها نتیجه‌گیری شده که در حال حاضر جمع کثیری از جامعه پزشکی به شدت به خدمات سازمانهای بیمه‌گر انتقاد دارند.

بر اساس این نظرسنجی، 6/67 درصد از جمعیت پاسخگویان به این سؤال که میزان رضایت شما از عملکرد بیمه‌های درمانی در خصوص پرداخت به موقع حق بیمه سهم پزشکان چگونه است؟ اعلام کرده‌اند که رضایت خیلی کم و کمی داشته‌اند 3/16 درصد رضایت متوسط و 3/16 درصد هم زیاد رضایت داشتند.

در خصوص این سئوال که میزان رضایت شما از عملکرد بیمه‌های درمانی در خصوص مناسب بودن حق بیمه بیماران چه مقدار است؟ 3/70 درصد خیلی کم و کم راضی بودند، 5/13 درصد در حد متوسط و 2/16 درصد هم زیاد و خیلی زیاد رضایت داشتند.

درباره میزان رضایت از عملکرد بیمه‌های درمانی در خصوص عدم تعیین سقف ریالی نسخه، 3/54 درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند که خیلی کم و کم راضی هستند، 4/31 درصد متوسط و 3/14 درصد هم زیاد رضایت داشتند.

در پایان نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که 5/59 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی درباره میزان رضایت از عملکرد بیمه‌های درمانی در خصوص عدم تعیین سقف ماهانه برای پذیرش تعداد برگه‌‌های دفترچه بیمه‌ها رضایت کم یا خیلی کمی داشتند، 3/24 درصد متوسط و 2/16 درصد هم زیاد و خیلی زیاد رضایت داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha