شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 34938

قبل از تشکیل یک زندگی آنچه مهم است نگاه صحیح فرد به این موضوعات تاثیری که وی از چهارچوب زندگی خود گرفته و نگاه سالم و منطقی او به این تشکیل زندگی است.

سلامت نیوز: قبل از تشکیل یک زندگی آنچه مهم است نگاه صحیح فرد به این موضوعات تاثیری که وی از چهارچوب زندگی خود گرفته و نگاه سالم و منطقی او به این تشکیل زندگی است.
حفظ بنیان خانواده رکن اصلی بقا و سلامت جامعه است که آن را باید وصلت سالم و آگاهانه یافت.ازدواج به عنوان یکی از مهمترین موضوعات خانوادگی باید در قالب وچهارچوب خاص خود انجام پذیرد.
                   
ابراهیم مقدم جامعه شناس در گفتگو با باشگاه جوان با بیان این مطلب گفت: خانواده به عنوان مهترین رکن واصلی ترین جایگاه شکل گیری شخصیت افراد محسوب می‌شود.

افرادی که در خانواده از هم گسیخته رشد یافته نگاهی منطقی و درست و سالم به زندگی نخواهد داشت در مقابل اشخاص که در خانواده ای با ثبات رشد یا بند نگاهی منطقه و روبه رو خواهد داشت.

 وی در ادامه افزود: قبل از تشکیل یک زندگی آنچه مهم است نگاه صحیح فرد به این موضوعات تاثیری که وی از چهارچوب زندگی خود گرفته و نگاه سالم و منطقی او به این تشکیل زندگی است.

خانواده هایی که نقش فعال در انتخاب فرزندان نشان دارند با اعمال معیارهای منطقی آنها را به انتخابی درست هدایت کرده و نظام مثبت برایشان برمی‌دارند عکس آن نیز صادق است.
ابراهیم مقدم در پاسخ به این سوال که چگونه خانواده در ادامه یک زندگی نو پا به فرزندان خود کمک می‌کند گفت: پس از ازدواج خانواه ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.

در حقیقت آنها با یک بینش صحیح می‌توانند در حل مشکل بروز کرده در زندگی فرزندان خود نقش موثری را ایفا کند، نه اینکه با نکته سنجی ها و توقعات بیجا شرایط ناخوشایند و موجبات اختلاف را برای فرزندان خود ایجاد کنند تا جایی که آنها را مجبور به انتخاب بین همسر و خانواده کنند این تعارض سبب ایجاد اضطراب در میان زوجین شده و زمینه ساز مشکلات بعدی خواهد بود.

وی در پایان مصاحبه گفت: تقریبا همه زوجها و تمامی زن وشوهرها طبیعتأ اختلاف نظر دارند  خانواده با نظرهای راهبردی و منطقی آنها را حل می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha