سلامت نیوز: این احتمال وجود دارد که در آینده اختلال سلوک و رفتارهای ایذایی را در کودکان بیشتر شاهد باشیم به طوری که کودکان بیشتر رفتارهای مجرمانه و بزهکارانه از خودشان بروز بدهند.

با توجه به تغییر بازی‌هایی که کودکان طی این سال‌ها انجام می‌دهند و با توجه به نوع فعالیت‌ها و فیلم‌ها و برنامه‌هایی که بسیاری از ساعات روزشان را با آنها می‌گذرانند ممکن است شاهد افزایش اختلالات اضطرابی بیشتری در کودکان باشیم.

دکتر پرویز مظاهری، دبیر انجمن روانپزشکان ایران با بیان مطلب فوق به خانواده‌ها هشدار می دهد که: این احتمال وجود دارد که اختلال سلوک و رفتارهای ایذایی را شاهد باشیم به طوری که کودکان بیشتر رفتارهای مجرمانه و بزهکارانه از خودشان بروز بدهند.

دکتر مظاهری در گفتگو با خبرآنلاین تاکید می‌کند: تاثیر رسانه‌ها روی رفتار کودکان بسیار پررنگ و غیرقابل انکار است. امروزه می‌بینیم کودکان به تماشای فیلم‌های بزرگسالان می‌نشینند یا به انجام دادن بازی‌های کامپیوتری مربوط به گروه‌های سنی بیشتر از خودشان می‌پردازند. فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی هم می‌توانند اثرات مثبت و سازنده داشته باشند و با برنامه‌های مفرح و شاد و آموزنده ساعات خوش و بی دغدغه‌ای را برای کودکان فراهم کنند و در کنار آن مهارت‌های زندگی را به آنها یاد بدهند، اما از سوی دیگر فیلم‌های خشن و غمگین که درجه بندی نشده‌اند یا خانواده‌ها به درجه بندی آنها توجه نمی‌کنند می‌توانند اثرات بسیار مخربی روی ذهن و در نتیجه رفتار کودکان داشته باشند. بازی‌های کامپیوتری نیز که رواج بسیاری در خانواده‌ها پیدا کرده و متاسفانه انواع مختلف آن را در هر خانه‌ای می‌توان پیدا کرد بسیار نگران کننده است.

به گفته او، خانواده‌ها باید هشدارهایی را که درباره به این مسائل داده می‌شود جدی بگیرند و دسترسی بچه‌ها به این وسایل را محدود کنند و در ساعات معین و کوتاهی از هفته به آنها اجازه استفاده از چنین وسایلی را بدهند در غیر اینصورت شاهد پرخاشگری کودکان خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha