سلامت نیوز: جمعی از داروسازان کشور و فعال در عرصه تولید داروهای بیوتکنولوژی طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری از حمایت ایشان نسبت به تولیدات داخل و دستور ایشان مبنی بر منع خرید کالاهایی که مشابه داخلی دارند، قدردانی کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس متن این نامه به این شرح است:

 محضر مبارک حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی (دامته افاضاته)
 
سلام علیکم
اینجانبان جمعی از محققان، متخصصان و کارآفرینان عرصه تولید داروهای بیوتکنولوژیک کشور هستیم که سالهاست در شرایط سخت تحریم و زیر ذره بین‌های شک و تردید کشورهای غربی به جهت در اختیار داشتن یک فن‌آوری با استفاده دوگانه، با ایجاد مجموعه‌های دانش‌بنیان اقدام به تولید فرآورده‌هایی کرده‌ایم که علاوه بر جلوگیری از خروج مقادیر قابل توجهی ارز از کشور و صرفه جویی یارانه‌ای موجب افتخار‌آفرینی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.
 
این مجموعه‌های دانش‌بنیان با کارآفرینی برای جوانان متخصص و ارتقای زیرساختارهای تکنولوژیک کشور، تولیدکننده  محصولاتی هستند که امروز در تمام دنیا شناخته شده‌اند یا در بازارهای بین‌المللی نهاده‌اند. خلق برند ایرانی در مقابل معدود برندهای بیوتکنولوژیک دارویی دنیا افتخاری است که تمام ایرانیان را به وجد می آورد و آرزوی چندین ساله همه دلسوزان نظام بوده است، این مهم به همت متخصصین و جوانان ایرانی میسر شد.

از زمان اوج گیری این حرکت و بالاخص ورود به بازارهای جهانی، دشمن با ترفندهای مختلف قصد شکستن نهال نوپای این صنعت و فن آوری در کشور را داشته است که گهگاه نیز در ضربه زدن به انگیزه های متخصصان و هدف گرفتن مجموعه های دانش محور کشور نیز کمابیش موفقیت هایی حاصل نمودند.
 
اعلام سال جهاد اقتصادی، روحی تازه در جانمان دمید چرا که یقین کردیم که چشمان تیزبین حضرت عالی به حق حضور دشمن را در پشت خاکریزهای اقتصاد، صنعت و فن آوری کشور به خوبی رصد کرده است و روح جهادی در این عرصه را گوشزد می نماید. ما که سالهاست لباس رزم برتن داریم این بار به فرمان رهبر تیربارهای دانش و فن آوری خود را صد چندان نشانه گرفتیم و بیشتر و بیشتر از مرزهای اقتصادی کشور که هر لحظه مورد تهاجمی دیگر قرار دارد دفاع کردیم.

دشمن با سابقه سالها حرکت اقتصادی در بازارهای مختلف دنیا هر لحظه رنگی جدید به خود گرفت و مهمترین سلاح کشنده ی خود یعنی واردات را در هر نوبت نقابی دیگر زد تا بتواند با خدعه ای جدید بازار کشور را از دست دلسوختگان خارج کرده و نهال امید به تولید محصولات دانش محور ایرانی را بخشکاند.

در هیاهوی این جهاد سخت و زیر تیربارهای تحریم و هجمه‌های فراوان باز هم آنچه نور امید است و مایه  تلاشی مضاعف، دستور اخیر حضرت عالی درخصوص ممنوعیت خرید کالای مشابه خارجی است که همچون مرهمی تمام جراحات و آلام جهادگران فناوری اقتصادی کشور را التیام می‌بخشد.

غرض از تصدیع اوقات گرانبهایتان تنها عرض تشکری بود و ارادتی مضاعف چراکه در برابر آن همه تیزبینی و نکته‌سنجی، خدمتی بسزا از دستمان بر نمی‌آید. ما محققان و متخصصان و کارآفرینان بیوتکنولوژی کشور همواره لباس رزم بر تن داریم و نه تنها از مرزهای اقتصادی کشور دفاع خواهیم کرد بلکه هر روز نوید فتح بازاری جدید را با محصولات فناورانه ایرانی خواهیم داد.

امضا کنندگان این نامه عبارتند از : تولائی، عضو هیئت علمی دانشگاه بقیةالله و رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه بقیةالله
هاله حامدی‌فر، مدیرعامل شرکت سیناژن
محسن روح‌الامینی، مدیرگروه فارماسیوتیکس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران
سیروس زینلی، عضو هیئت علمی انستیتو پاستور ایران و رئیس شبکه پزشکی مولکولی کشور و نایب رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران
علیرضا عزیزی، مدیرعامل شرکت کلون
بردیا فرزامفر، رئیس هیئت مدیره شرکت نوآوری زیستی گویا
ملبوبی، رئیس انجمن بیوتکنولوژی کشور
فریدون مهبودی، رئیس شبکه بیوتکنولوژی کشور
سید حسام الدین مدنی، مدیرعامل شرکت پارس روس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha