سلامت نیوز: رییس آزمایشگاه ایمونوهماتولوژی و انجماد خون سازمان انتقال خون گفت:یک گروه خونی چلانو که نادرترین گروه خونی در جهان است، در تهران شناسایی شد.

 مصطفی مقدم رییس بخش ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون در گفت‌و گو با برنا با اشاره به كشف گروه خونی نادر به نام چلانو در بندرعباس و تهران  اظهار داشت: دو گروه خونی چلانو که نادرترین گروه خونی در جهان است، دو سال گذشته در بندر عباس شناسایی شد.

وی با بیان این که تاکنون سه نفر در بندرعباس و تهران شناسایی شده که دارای گروه خونی چلانو است، ادامه داد: سومین نفر که دارای این گروه خونی است دو ماه گذشته به صورت تصادفی طی انجام آزمایش‌ خون برای جراحی پیوند مغز و استخوان یکی از اعضای خانواده اش، شناسایی شد.

رییس بخش ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون  با بیان این مطلب که شناسایی گروه های نادر پیش از بروز مشکل برای فرد دارنده آن می تواند از مشکلات احتمالی در مواقع بحرانی جلوگیری کند، اظهار داشت: شناسایی خون‌های نادر تا زمانی که افراد به هر دلیلی برای دادن آزمایش به مراکز درمانی مراجعه نکنند یا نیاز به خون نداشته باشند، امکان‌پذیر نخواهد بود.

مقدم خاطر نشان کرد: در برنامه ملی خون‌های نادر، افراد با گروه‌های خونی نادر شناسایی شده و قبل از اینكه به خون احتیاج پیدا كنند از آنها خونگیری و با سیستم اتوماسیون پیشرفته پردازش شده و به مدت ۳۰ سال نگهداری می‌شود تا در موقع نیاز در اختیارشان قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha