سلامت نیوز: معاون درمان در پاسخ به انتقاد رییس کل سازمان نظام پرستاری مبنی حضور نداشتن پرستاران در هیات امنای دانشگاهها گفت: تاکنون اقدامات زیادی برای ارتقای جایگاه پرستاران صورت گرفته است و مطرح کردن این موضوع درست نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر امامی رضوی ضمن بیان این مطلب افزود: در چارت تشکیلاتی وزارت بهداشت، دفتر پرستاری به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های معاونت درمان در نظر گرفته شده بود ولی در حال حاضر این جایگاه به عنوان قائم مقام وزیر در امور پرستاری ارتقا یافته است.

وی افزود: قانون ارتقای بهره وری بالینی نیز اجرایی شده و قانون تعرفه گذاری نیز در حال اجرا شدن است لذا مطرح کردن حضور نداشتن پرستاران در ترکیب اعضای هیات امنای دانشگاهها بحث درستی نیست.

معاون درمان با بیان این که در ترکیب اعضای هیات امنای دانشگاهها نه تنها پرستاران بلکه مدیران و سایر اعضای هیات رییسه بیمارستان نیز حضور ندارند و فقط رییس بیمارستان به عنوان عضو حقیقی حضور دارد، گفت: افرادی که در بیمارستانها شاغلند مانند مترون‌ها، مدیران و یا مدیران آموزش به عنوان هیات رییسه یا هیات مدیره بیمارستان در نظر گرفته شده‌اند و سطح اعضای این افراد حقیقی و حقوقی مانند اعضای هیات امنای دانشگاههاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha