شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۷
کد خبر: 34964

چند روز پیش زنی با اورژانس اجتماعی 123 شهریار از توابع استان تهران تماس گرفت و از شكنجه شدن 2 كودك همسایه‌اش در محله‌ای در جنوب شهر از سوی والدین معتادشان خبر داد.

سلامت نیوز: چند روز پیش زنی با اورژانس اجتماعی 123 شهریار از توابع استان تهران تماس گرفت و از شكنجه شدن 2 كودك همسایه‌اش در محله‌ای در جنوب شهر از سوی والدین معتادشان خبر داد.

زوج معتاد شهریاری كه 2 فرزند خردسالشان را شكنجه داده و آنها را در شرایط نامناسب نگهداری می‌كردند، تحت تعقیب قرار گرفتند كه در نتیجه آن پدر كودكان دستگیر شد و جستجوها برای یافتن و دستگیری همسر معتادش ادامه دارد.

با تحقیق از متهم ـ پدر معتاد ـ معلوم شد او دختر 3 ساله دیگرش را چند ماه پیش به یك زوج نابارور فروخته است.

چند روز پیش زنی با اورژانس اجتماعی 123 شهریار از توابع استان تهران تماس گرفت و از شكنجه شدن 2 كودك همسایه‌اش در محله‌ای در جنوب شهر از سوی والدین معتادشان خبر داد.

به دنبال این تماس، مددكاران اورژانس اجتماعی عازم محل شدند و در تحقیق از همسایه‌ها معلوم شد زن و مرد جوانی كه معتاد هستند، كودكان خود را در خانه حبس كرده و آنها را بشدت كتك می‌زنند و وضعیت بهداشتی بچه‌ها بسیار نامناسب است. وقتی صاحبخانه در را برای مددكاران باز نكرد، یكی از آنها با مركز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از ماموران كمك خواست.

2 كودك در شكنجه‌گاه والدین معتاد گرفتار بودند

ماموران انتظامی شهریار با حضور در محل و ورود به خانه زوج معتاد متوجه شدند زن خانواده ساعاتی است از خانه بیرون رفته و شوهر وی یك پسر یكساله و دختر 6 ساله‌اش را كتك زده و در یكی از اتاق‌ها زندانی كرده است.

مرد معتاد با دستور قضایی از سوی بازپرس برجسته، در شعبه اول دادسرای شهریار دستگیر شد و به مركز پلیس انتقال یافت. 2 كودك نجات‌یافته ابتدا به بیمارستان منتقل شدند. پزشكان در بررسی از وضعیت آنها متوجه شدند علاوه بر آثار كبودی روی بدن پسر یكساله و خواهرش، سوختگی‌های عمیقی نیز در پیكر نحیف آنها وجود دارد.

با تایید شكنجه شدن این دو كودك، آنها در اختیار اداره بهزیستی شهریار قرار گرفتند.

اعتراف پدر به شكنجه دادن 2 كودك

در پی این حادثه، پدر كودكان بازجویی شد و به پلیس گفت: من و همسرم با وجود مخالفت‌های والدینمان با هم ازدواج كردیم. او چند ماه بعد وقتی متوجه اعتیادم به كراك و شیشه شد، تصمیم به جدایی گرفت؛ اما به دلیل این‌كه بزودی مادر می‌شد، از این تصمیم صرف‌نظر كرد. پس از تولد اولین فرزندمان، كم‌كم همسرم را نیز در منجلاب اعتیاد گرفتار كردم. دیگر هر دو با قاچاقچیان ارتباط پیدا كرده و برای تامین موادمخدر مصرفی‌مان با آنها همكاری می‌كردیم تا در قبال آن، موادمخدر در اختیارمان قرار گیرد.

متهم اضافه كرد: دخترم با دیدن وضعیت من و مادرش همیشه بی‌قرار بود و با گریه‌هایش ما را اذیت می‌كرد. دیگر زندگی‌ او برایمان مهم نبود و هر وقت اذیتمان می‌كرد، كتكش می‌زدیم و دست و پای او را با سیخ داغ و سیگار روشن می‌سوزاندیم و به وضعیت غذا و بهداشت او توجهی نمی‌كردیم.

پدر سنگدل با اشاره به شكنجه دادن دومین فرزند خود كه یك پسر یكساله بود نیز گفت: با به دنیا آمدن دومین فرزندمان، وضعیت زندگی‌مان بدتر شد و برای این‌كه گریه‌های نوزادمان خاموش شود، به او موادمخدر می‌دادیم و هرازگاهی كه مواد مصرف نمی‌كردیم، عصبانی بودیم و او را كتك می‌زدیم كه صدای گریه‌های كودكم، همسایه‌ها را عاصی می‌كرد.

متهم اضافه كرد: من و همسر معتادم باهم بچه‌ها را كتك می‌زدیم و تاكنون برای آنها شناسنامه نگرفته‌ایم. روز دستگیری، همسرم برای تهیه موادمخدر از خانه بیرون رفته بود كه ماموران تنها مرا دستگیر كردند.

در پی اظهارات پدر معتاد، ماموران به تحقیق از دختر 6 ساله این خانواده پرداختند تا این كه وی راز گم شدن خواهر 3 ساله‌اش را نیز برملا كرد.

افشای راز گم شدن خواهر 3 ساله

دختر خردسال به پلیس گفت: من یك خواهر كوچولو داشتم كه پدر و مادرمان او را نیز كتك می‌زدند و شكنجه می‌كردند. چندی پیش پدرم یك روز خواهرمان را به خانه یكی از دوستانش برد و شب بدون او به خانه‌ بازگشت. سراغ خواهرم را گرفتم كه می‌گفت خواهرم گم شده است.

با اطلاعات به دست آمده از این كودك، ماموران برای مشخص شدن وضعیت این كودك گمشده دوباره تحقیق از متهم را آغاز كردند. متهم چند بار بازجویی شد تا عاقبت اعتراف كرد به دلیل فقر مالی، كودك را به یك زوج نابارور سپرده تا از او نگهداری كنند.

زوجی كه كودك 3 ساله را تحویل گرفته بودند تحت تعقیب قرار گرفتند و 2 روز پیش در حالی كه دختر 3 ساله همراهشان بود، در مركز پلیس حضور یافتند.

كودك در خانه زوج نابارور زندگی می‌كرد

با تحقیق از این زوج معلوم شد آنها 10 سال پس از ازدواج صاحب فرزند نمی شدند تا این كه پس از مدت‌ها مرد خانواده، دوستش را ملاقات می‌كند و با اطلاع از وضعیت نامناسب خانوادگی و اعتیاد او و همسرش به او پیشنهاد می‌دهد كه یكی از فرزندانش را به آنها بسپارد.

بنابراین گزارش، كودكان مرد معتاد با دستور قضایی تحویل بهزیستی شهریار شدند و تحقیقات از پدر سنگدل در حالی ادامه دارد كه جستجوهای پلیسی برای دستگیری مادر معتاد كودكان همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha