سلامت نیوز: رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مطابق نقشه جامع علمی سلامت و نقشه نظام سلامت پیش‌بینی شده طی 15 سال آینده اشتغال در داروسازی از 50 هزار نفر به 200 هزار نفر برسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس رسول دیناروند در شانزدهمین همایش دانشجویان داروسازی کشور که صبح امروز در سالن همایش‌های رازی برگزار شد اظهار داشت: داروسازی یک رشته چند بعدی است که حوزه‌های مختلفی از جمله علم، صنعت و اقتصاد را در برمی‌گیرد.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد داروسازان نقش خود را در کشور به خوبی ایفا کرده اند به طوری که به عنوان مثال دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران که رهبری داروسازی کشور را بر عهده دارد 4 نفر از دانشمندان یک درصد برتر دنیا را به خود اختصاص داده است.

دیناروند با بیان اینکه برگزاری این همایش از قدم‌های تولید علم است تصریح کرد: در داروسازی اشتغال نیز وجود دارد که هر چند داروسازی سهم بالایی در ایجاد اشتغال ندارد اما مشاغلی با سطح مسئولیت بالا ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در نقشه جامع علمی سلامت و نقشه نظام سلامت پیش‌بینی شده طی 15 سال آینده اشتغال 50 هزار نفری در حوزه داروسازی به 200 هزار نفر برسد.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: دانشکده داروسازی این دانشگاه برای ایفای نقش خود در ارائه خدمات، تولید علم و صنعت برنامه‌هایی دارد که ایجاد آزمایشگاه‌های مجهز و دوره های PHD از جمله این موارد محسوب می‌شوند به طوری که 50 درصد کل دانشجویان PHD داروسازی کشور در این دانشکده تحصیل می‌کنند.

وی اضافه کر: تعداد پذیرش دانشجو طی دو سال گذشته روند ثابتی داشته اما تعداد دانشکده‌های داروسازی طی 5 تا 6 سال گذشته افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد به طوری که 6 واحد بین‌المللی و 4 دانشکده ملی ایجاد شده است و سالانه هزار و 300 نفر در کشور در این رشته وارد و 700 نفر فارغ‌التحصیل می‌شوند.

در ابتدای این مراسم میثم خانلربیک دبیر سمینار گفت: جایگاه حرفه‌ای داروسازی در جامعه مورد تهدید است و هیچ کس جز داروسازان نمی‌تواند به حل این موضوع کمک کند.

وی افزود: اگر امروز به فکر ایفای نقش داروسازان در داروخانه‌ها نباشیم فردا دیگر این موضوع قابل حل نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha