سلامت نیوز: تحقیقات نشان می دهد کسانی که از بیماری سرطان جان سالم بدر می برند و به موقع درمان می شوند ، اغلب دچار عوارض روانی می شوند .

این دسته از بیماران تا بیش از یک دهه باید با این عوارض کنار بیایند و به گفته روانشناسان مشکلات روحی آنها تا حد زیادی شبیه کسانی است که برای مدتی در جنگ حضور داشتند.

بررسی های صورت گرفته از 566 بیمار سرطانی درمان شده در مرکز سرطان دوک در شهر دورهام کارولینای شمالی نشان میدهد از هر ده بیمار چهار تن دارای عوارض شدید است .

 به گفته بانی گرین از این مرکز در برخی از بیماران عوارض اختلال تنش زای پس از بیماری حتی شدیدتر از سربازان از جنگ برگشته است . آنها بخاطر خبر اولیه ابتلا به سرطان دچار شرایط روحی وحشتناکی می شوند و با اینکه تحت درمان قرار می گیرند نمی توانند باور کنند بیماری بطور کامل درمان شده و همچنان در تنش به سر می برند.

از هر 20 نفری که در این تحقیق شرکت کرده بودند تنها یک نفر ابراز اطمینان کرد بطور کامل از تنشهای روحی خلاص شده و به آرامش نسبی رسیده است و در مقابل در 37 درصد از این افراد مشکلات روحی با گذشت زمان شدید تر شده و حتی تا 13 سال پس از درمان هم تداوم داشته است .

منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha